مراحل عیب یابی گیربکس اتوماتیک خودرو
عیب یابی و تعمیرات ایسیو گریبکس تمامی خودروهای ایرانی و خارجی
تعمیرات تخصصی TCU مزدا3 و مزدا نیو
تعمیر تخصصی کامپیوتر گریبکس تمامی خودرو ها برای هماهنگی با مهندس حجتی تماس حاصل فرمایید 09155664454
اولین کار برای عیب یابی گیربکس اتوماتیک چیه؟
مثلا ماشینی مراجعه کرده ایراد گیربکس داره
بعد دستگاه زدن و پیدا کردن کد خطا
بعد کنترل دمای روغن گیربکس
بعد باز کردن روغن و فیلتر روغن
بعد بو کردن روغن گیربکس باید بوی ماهی دود کرده
اگر بو سوختگی داشت صفحه سوخته
اگر بوی سوختگی نداشت یا ساعتی کثیفه یا نشت روغن در مسیر دارد
اگر تقه داشت درصد ساعتی بالاتره
اگر بوی سوختگی نداشت ولی هرزگردی داشت درصد نشت روغن بیشتره
برای تست توربین
جلوی چرخ ماشین مانعی رو قرار دهید و سپس ماشین رو در Dقرار دهید بدون گاز دادن پا رو از ترمز بردارید باید حرکت کند
برای تست اویل پمپ تست استال بگیرید
ماشین رو در Dقرار دهید و با پای چپ ترمز رو نگه دارید محکم و با پای راست به ماشین گاز بدهید دور موتور نباید از ۲۵۰۰بالاتر برود
و نباید از ۲۰۰۰کمتر باشد
به سیم تعویض دنده دقت کنید که باید روان حرکت کند
به علائم داخل امپر دقت کنید
که همیشه باید در صفحه امپر وجود داشته باشد
اگر ماشین با تاخیر حرکت می کند ایراد از در پول عقب گیربکس است
اگر ماشین دیر به دنده یک برگردد در سرعت گیر ها باز درب ته گیربکس ایراد دارد
یکی از عادت مخرب در رانندگی با خودروهای گیربکس اتوماتیک
🔸 پشت چراغ قرمز در حالت (D) بمانید
به گیربکس خودرویی که در حالت D (درایو) متوقفشده است در مقایسه با خودرویی که گیربکس آن در حال کار کردن است، فشار کمتری وارد میشود. باوجود اینکه خلاص کردن در زمان ایستادن از فشار وارد بر گیربکس میکاهد، اما میزان این کاهش استرس به اندازهای ناچیز ارزیابی میشود که رها کردن گیربکس در حالت درایو بیشتر توصیه میشود. همچنین میزان صرفهجویی که در مصرف بنزین با خلاص کردن گیربکس اتومات اتفاق میافتد نیز قابل چشمپوشی است و عملا نیازی به انجام این کار نمیباشد. اگر واقعا به دنبال صرفهجویی در مصرف سوخت هستید، بهتر است در زمان توقفهای طولانی موتور اتومبیل را خاموش نمایید.
[…] مراحل عیب یابی گیربکس اتوماتیک خودرو […]