معایب خودرو‌های دیفرانسیل عقب

معایب خودرو‌های دیفرانسیل عقب

معایب خودرو‌های دیفرانسیل عقب

بررسی مزایا و معایب خودرو‌های دیفرانسیل عقب

خودروی دیفرانسیل عقب بهتر است یا جلو؟

🔺در خودرو‌های دیفرانسیل عقب کاهش وزن روی محور محرک نسبت به نمونه‌های دیفرانسیل جلو منجر به بروز پدیده بکسوات شدید و بیش‌فرمانی (‌خارج‌شدن انتهای خودرو به سمت بیرون پیچ در چرخش‌های سریع‌) می‌شود.

🔺در خودرو‌های محور محرک عقب، انتقال نیرو از موتور و گیربکس به چرخ‌های عقب در حالتی که پیشرانه در جلو خودرو باشد

از طریق میل گاردان انجام می‌شود که عبور این قطعه از زیر اتاق منجر به قرار دادن تونل گاردان در زیر اتاق و در نتیجه کاهش فضای کابین می‌شود.

🔺وجود همین قطعات اضافی برای انتقال قدرت منجر به افزایش وزن خودرو می‌شود و از طرفی قطعاتی مثل گاردان و دیفرانسیل‌ها نیز نیاز به مراقبت و نگهداری خاص خود را دارند تا به مرور زمان دچار مشکلاتی نشوند.

🔺اما استفاده از این روش انتقال قدرت، منجر به بالا رفتن قیمت اولیه خودرو نسبت به نمونه‌های دیفرانسیل جلو می‌شود و همچنین تلفات انرژی در حین انتقال به چرخ‌ها در این روش در حدود 2 درصد بیشتر از خودرو‌های دیفرانسیل جلو خواهد بود.

🔺گاردان به مرور زمان دچار مشکلاتی می‌شود و ممکن است در کارکرد خودرو لرزش ایجاد کند و این مشکلات به دیگر قسمت‌های خودرو مثل دیفرانسیل نیز سرایت کرده و باعث خرابی و به صدا افتادن آن نیز شود.

معایب خودرو‌های دیفرانسیل عقب

مزایا خودرو‌های دیفرانسیل عقب

درخودرو‌های دیفرانسیل عقب تقسیم وزن بهتری صورت می‌گیرد در نتیجه وزن ‌حین شتاب‌گیری به محور عقب که به عنوان محور محرک است، منتقل می‌شود و با بالا رفتن چسبندگی تایر‌های عقب، شتاب‌گیری بهتری انجام خواهد شد.

خودرو‌های دیفرانسیل عقب زاویه فرمان‌گیری بیشتری دارند و به همین خاطر نیز در محیط کوچک‌تری می‌توانند دور بزنند و همچنین به خاطر تقسیم وزن بهتر و فرمان‌پذیری بیشتر دارای هندلینگ و خوشدستی بالاتری نیز خواهند بود.

در ترمز‌گیری‌ها نیز از قفل شدن سریع تایر هاجلوگیری می‌کند و در صورت وجود سیستم ترمز قوی در محور عقب کمک شایانی به توقف سریع‌تر خودرو خواهد شد.

تعمیر این خودرو‌ها خصوصا در قسمت سیستم فنربندی جلو و فرمان،راحت‌تر خواهد بود.
ضمن اینکه در این خودرو‌ها دردسر اتصالات مختلف در چرخ‌های جلو نیز حذف شده است و استهلاک جلوبندی به واسطه کم‌شدن وزن در این قسمت و انتقال بخشی از آن به عقب خودرو کمتر می‌شود.

اما یکی از مزایای مهم قرار گرفتن دیفرانسیل در محور عقب امکان بهره‌گیری از پیشرانه‌های قوی‌تر در این خودرو‌هاست.

در خودرو‌های دیفرانسیل جلو چون تایر‌ها و سیستم فرمان تحت فشار وزن و دیگر قطعات قرار گرفته در دماغه خودرو هستند

اطلاعات چندان دقیقی از سطح مسیر حرکت به راننده منتقل نمی‌کنند و این در حالی است که در خودرو‌های دیفرانسیل عقب این ارسال اطلاعات در وضعیت بهتری قرار دارد.

عیب یابی و تعمیر سیستم های دیفرانسل دار توسط تیم متخصص الکترونیک کار انجام می شود در شهر مشهد با ضمانت 6 ماه کتبی 

 

آموزشاخبار صنعت خودرو ایران

خودرو‌های دیفرانسیل عقبدیفرانسیل عقبمعایب خودرو‌های دیفرانسیل عقب

جواد میرزاییمشاهده نوشته ها

سلام دوستان جواد میرزایی هستم کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کسب و کار الکترونیک دانشگاه تهران -عاشق یادگیری به خصوص در زمینه دیجیتال مارکتینگ در حال حاضر در زمینه های -طراحی سایت -SEO یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو -تولید محتوا-کپی رایتر -لینک سازی برای سایت ها از هر نوعی -تجزیه و تحلیل تخصصی رقبا در زمینه SEO-بازاریابی الکترونیکی و خیلی کارهای دیگر در این زمینه فعالیت می کنم. جواد میرزایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای ما پیام بفرستید

    آدرس

    مشهد-بلوارکوشش-30متری فرعی گاراژدارها(خبیری)-خبیری13-بعدازچهاراه اول پلاک124

    شماره تماس

    شماره تماس الکترونیک کار

    05133430013

    ایمیل ما

    mirzaeejavad69@gmail.com

    اینیستاگرام