BSI چیست و چه تفاوتی با ECU دارد؟

BSI چیست و چه تفاوتی با ECU دارد؟


BSI چیست و چه تفاوتی با ECU دارد؟ (راهنمای کامل مغز و سیستم عصبی خودرو)

در دنیای خودروهای مدرن، دیگر خبری از سیستم‌های مکانیکی و الکتریکی ساده گذشته نیست. امروز، خودروی شما یک شبکه پیچیده از کامپیوترها، سنسورها و عملگرهاست که به طور هماهنگ با یکدیگر کار می‌کنند تا بهترین عملکرد، ایمنی و راحتی را برای شما فراهم آورند. دو تا از مهم‌ترین و در عین حال گیج‌کننده‌ترین کامپیوترهای خودرو، ECU و BSI هستند. بسیاری از رانندگان، و حتی برخی تعمیرکاران، در مورد وظایف و تفاوت‌های این دو قطعه دچار سردرگمی می‌شوند.

اگر با مشکل برقی در خودروی خود مواجه شده‌اید و تعمیرکار به شما گفته “مشکل از BSI است” یا “باید ECU را چک کنیم”، این مقاله دقیقاً برای شما نوشته شده است. هدف ما در اینجا، ارائه یک راهنمای جامع، ساده و کاملاً کاربردی برای درک این دو قطعه حیاتی است. ما به شما نشان می‌دهیم که BSI چیست؟، ECU چه کاری انجام می‌دهد؟، و مهم‌تر از همه، تفاوت اساسی این دو در چیست؟

با خواندن این مقاله، شما می‌توانید با دیدی بازتر مشکلات برقی خودروی خود را بفهمید، هنگام مراجعه به تعمیرگاه با دانش بیشتری صحبت کنید و از سردرگمی و هزینه‌های احتمالی غیرضروری جلوگیری نمایید.

تشبیه کلیدی: ECU به مثابه “مغز موتور” و BSI به مثابه “سیستم عصبی مرکزی” خودرو

برای درک ساده‌تر تفاوت این دو، از یک تشبیه قدرتمند استفاده می‌کنیم:

  • ECU (واحد کنترل موتور): آن را به عنوان “مغز تخصصی موتور” در نظر بگیرید. تمام وظیفه آن، تمرکز بر عملکرد بهینه، قدرتمند و پاک موتور است. ECU تصمیمات حیاتی مربوط به احتراق، پاشش سوخت و جرقه‌زنی را در کسری از ثانیه می‌گیرد.

  • BSI (واحد کنترل مرکزی بدنه): آن را به عنوان “سیستم عصبی مرکزی و مدیر داخلی خودرو” تصور کنید. BSI وظیفه مدیریت و هماهنگی تمام تجهیزات رفاهی، ایمنی و الکتریکی داخل کابین و بدنه خودرو را بر عهده دارد. از روشن شدن چراغ سقفی هنگام باز شدن درب گرفته تا کار کردن قفل مرکزی، برف‌پاک‌کن‌ها و سیستم تهویه، همگی تحت نظارت BSI هستند.

همانطور که مغز برای حرکت دادن دست، سیگنالی را از طریق سیستم عصبی ارسال می‌کند، ECU نیز برای اجرای برخی دستورات یا دریافت برخی اطلاعات، با BSI در ارتباط است. اما حوزه‌های کاری آن‌ها کاملاً مجزا و تخصصی است.

BSI چیست و چه تفاوتی با ECU دارد؟

BSI چیست و چه تفاوتی با ECU دارد؟

ECU چیست؟ (واحد کنترل موتور – Engine Control Unit)

واحد کنترل موتور (Engine Control Unit)، که اغلب به آن کامپیوتر ماشین یا مغز موتور گفته می‌شود، یک کامپیوتر بسیار پیشرفته است که به طور انحصاری وظیفه کنترل و مدیریت عملکرد موتور احتراق داخلی را بر عهده دارد. ECU با دریافت اطلاعات لحظه‌ای از سنسورهای متعدد نصب شده در سراسر موتور، این داده‌ها را پردازش کرده و بر اساس آن، دستورات دقیقی را به عملگرهای مختلف موتور ارسال می‌کند.

وظایف اصلی و حیاتی ECU:

  • تنظیم دقیق میزان پاشش سوخت: برای دستیابی به بهترین نسبت هوا به سوخت.

  • تنظیم زمان دقیق جرقه‌زنی: برای حداکثر قدرت و حداقل آلایندگی.

  • کنترل دور آرام موتور (Idle Speed).

  • کنترل زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (در موتورهای مجهز).

  • مدیریت سیستم کنترل آلایندگی (مانند سنسور اکسیژن و کاتالیزور).

  • حفاظت از موتور در شرایط بحرانی (مانند دمای بیش از حد).

ECU چه چیزهایی را کنترل می‌کند؟

ECU به طور مستقیم با قطعات زیر در ارتباط است:

  • ورودی‌ها (سنسورها): سنسور اکسیژن، سنسور موقعیت میل‌لنگ، سنسور موقعیت میل‌سوپاپ، سنسور دمای آب، سنسور دمای هوا، سنسور فشار هوای منیفولد (MAP)، سنسور ضربه (ناک) و…

  • خروجی‌ها (عملگرها): انژکتورهای سوخت، کوئل(های) احتراق، دریچه گاز برقی، استپر موتور (در خودروهای قدیمی‌تر)، شیر برقی کنیستر و…

علائم رایج خرابی ECU:

از آنجا که ECU مستقیماً با عملکرد موتور درگیر است، علائم خرابی آن نیز عمدتاً مربوط به موتور خواهد بود:

  • روشن نشدن خودرو (با وجود سالم بودن استارت و باتری).

  • بد کار کردن شدید موتور، ریپ زدن و لرزش.

  • کاهش شدید قدرت و شتاب.

  • افزایش ناگهانی و بسیار زیاد مصرف سوخت.

  • روشن شدن دائمی چراغ چک موتور (که با دیاگ پاک نمی‌شود یا بلافاصله برمی‌گردد).

  • عدم عملکرد یک یا چند انژکتور یا کوئل (در حالی که خود قطعه سالم است).

BSI چیست؟ (واحد کنترل مرکزی بدنه – Built-in Systems Interface)

واحد کنترل مرکزی بدنه (Built-in Systems Interface)، که اغلب به آن جعبه فیوز هوشمند نیز گفته می‌شود، کامپیوتری است که وظیفه مدیریت، کنترل و هماهنگی تقریباً تمام تجهیزات الکتریکی و رفاهی غیر موتوری خودرو را بر عهده دارد. BSI در واقع یک دروازه (Gateway) بین اجزای الکتریکی مختلف است و ارتباط آن‌ها با یکدیگر و با سایر یونیت‌های کنترلی (مانند ECU) را مدیریت می‌کند.

این قطعه به خصوص در خودروهای ساخت فرانسه (مانند پژو ۲۰۶، پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند با سیستم مالتی‌پلکس، سیتروئن زانتیا و رنو) بسیار شناخته شده است. البته مفاهیم مشابه آن با نام‌های دیگر مانند BCM (Body Control Module) در سایر خودروهای مدرن نیز وجود دارد.

وظایف اصلی BSI برای راحتی و ایمنی شما:

  • مدیریت سیستم روشنایی: کنترل چراغ‌های جلو، عقب، راهنماها، چراغ‌های داخلی و…

  • کنترل قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر).

  • مدیریت عملکرد برف‌پاک‌کن‌ها و شیشه‌شوی.

  • کنترل شیشه‌بالابرهای برقی.

  • مدیریت سیستم تهویه مطبوع (بخاری و کولر).

  • کنترل صفحه کیلومترشمار و نمایشگرهای اطلاعاتی.

  • ارتباط با ECU برای تبادل اطلاعات (مانند سرعت خودرو، دور موتور و…).

  • ذخیره اطلاعاتی مانند کیلومتر کارکرد واقعی خودرو.

BSI چه چیزهایی را کنترل می‌کند؟

BSI به طور مستقیم یا غیرمستقیم با قطعات زیر در ارتباط است:

  • ورودی‌ها: دسته‌های راهنما و برف‌پاک‌کن، کلیدهای شیشه‌بالابر، دکمه‌های قفل مرکزی، سنسورهای باز بودن درب‌ها، ریموت کنترل، سنسور باران (در صورت وجود) و…

  • خروجی‌ها: موتورهای برف‌پاک‌کن، پمپ شیشه‌شوی، موتورهای قفل مرکزی، رله‌های چراغ‌ها، کمپرسور کولر، فن بخاری، بوق و…

علائم رایج خرابی BSI:

خرابی BSI معمولاً منجر به بروز مشکلات الکتریکی عجیب و غریب و به ظاهر نامرتبط می‌شود:

  • کار نکردن یا عملکرد نادرست و همزمان چند آپشن رفاهی (مثلاً از کار افتادن همزمان برف‌پاک‌کن، راهنما و چراغ‌ها).

  • کار نکردن قفل مرکزی یا ریموت کنترل.

  • روشن ماندن چراغ‌ها حتی پس از خاموش کردن خودرو.

  • کار نکردن بوق، شیشه‌بالابرها یا سیستم تهویه.

  • نمایش اطلاعات نادرست روی صفحه کیلومترشمار (مانند نمایش آمپر بنزین یا دمای آب به صورت اشتباه).

  • به هم ریختن تنظیمات و حافظه دستگاه (مانند ساعت و تاریخ).

  • عدم ارتباط دستگاه دیاگ با یک یا چند یونیت کنترلی.

  • در موارد شدید، می‌تواند مانع از روشن شدن خودرو شود (به دلیل مشکل در سیستم ایموبلایزر که توسط BSI کنترل می‌شود).

جدول مقایسه‌ای جامع: تفاوت‌های کلیدی BSI و ECU در یک نگاه

این جدول به شما کمک می‌کند تا تفاوت‌های اصلی این دو قطعه را به سرعت درک کنید:

ویژگی / جنبه مقایسهECU (واحد کنترل موتور)BSI (واحد کنترل مرکزی بدنه)
تشبیهمغز موتور (متخصص عملکرد موتور)سیستم عصبی مرکزی (مدیر داخلی و رفاهی خودرو)
وظیفه اصلیکنترل دقیق احتراق، پاشش سوخت و جرقه‌زنی برای عملکرد بهینه موتورمدیریت و هماهنگی تجهیزات الکتریکی، رفاهی و ایمنی بدنه و کابین
قطعات تحت کنترلانژکتورها، کوئل‌ها، دریچه گاز، سنسورهای موتور (اکسیژن، میل‌لنگ و…)چراغ‌ها، قفل مرکزی، برف‌پاک‌کن، شیشه‌بالابر، تهویه مطبوع، ایموبلایزر
محل نصب معمولداخل محفظه موتور یا گاهی زیر داشبورد (نزدیک به موتور)داخل کابین، معمولاً زیر داشبورد سمت راننده (اغلب با جعبه فیوز داخلی یکپارچه است)
علائم خرابی اصلیمشکلات مستقیم عملکرد موتور: بد کار کردن، ریپ زدن، کاهش قدرت، افزایش مصرف سوخت، روشن نشدنمشکلات الکتریکی و رفاهی: از کار افتادن همزمان چند آپشن، مشکلات قفل مرکزی، چراغ‌ها، برف‌پاک‌کن
ارتباط با چراغ چک موتورارتباط مستقیم: خرابی ECU یا قطعات تحت کنترل آن، دلیل اصلی روشن شدن چراغ چک است.ارتباط غیرمستقیم: معمولاً به طور مستقیم چراغ چک را روشن نمی‌کند، مگر اینکه مشکلی در ارتباط آن با ECU پیش بیاید.
حساسیت به ریمپ و تیونینگبسیار حساس: محل اصلی تغییرات نرم‌افزاری برای افزایش قدرت (ریمپ).حساسیت کمتر: تغییرات آن بیشتر مربوط به تعریف آپشن‌ها و کلیدهاست.
نام‌های دیگر/مشابهPCM (Powertrain Control Module), ECM (Engine Control Module)BCM (Body Control Module), GEM (Generic Electronic Module), جعبه فیوز هوشمند
اولویت در عیب‌یابی مشکلات موتوراولویت اولاولویت دوم (مگر اینکه مشکل روشن نشدن مربوط به ایموبلایزر باشد)
اولویت در عیب‌یابی مشکلات رفاهیاولویت پاییناولویت اول

یک سناریوی واقعی: چگونه BSI و ECU با هم کار می‌کنند؟

برای درک بهتر تعامل این دو کامپیوتر، یک سناریوی ساده را در نظر بگیرید: “شما سوئیچ را می‌چرخانید تا خودرو را روشن کرده و کولر را فعال کنید.”

  1. ورود و شناسایی کلید: شما کلید را در سوئیچ قرار می‌دهید. آنتن ترانسپوندر دور سوئیچ، کد کلید شما را می‌خواند و آن را برای BSI ارسال می‌کند.

  2. تایید ایمنی (نقش BSI): BSI که مسئول سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر) است، کد کلید را با کدی که در حافظه خود دارد، مقایسه می‌کند.

  3. ارسال مجوز به ECU (همکاری BSI و ECU): اگر کد صحیح بود، BSI یک سیگنال مجوز به ECU ارسال می‌کند و به “مغز موتور” اجازه می‌دهد که فرآیند روشن شدن را آغاز کند. اگر کد اشتباه باشد، BSI این مجوز را صادر نمی‌کند و ECU اجازه پاشش سوخت یا جرقه‌زنی را نخواهد داد و خودرو استارت نمی‌خورد.

  4. روشن شدن موتور (نقش ECU): پس از دریافت مجوز، ECU با دریافت اطلاعات از سنسورهای مختلف (مانند موقعیت میل‌لنگ)، دستور پاشش سوخت و جرقه‌زنی را به انژکتورها و کوئل‌ها صادر می‌کند و موتور روشن می‌شود.

  5. درخواست روشن کردن کولر (نقش BSI): شما دکمه A/C را روی پنل تهویه فشار می‌دهید. این درخواست ابتدا به BSI (یا به یونیت کنترل تهویه که با BSI در ارتباط است) ارسال می‌شود.

  6. ارزیابی شرایط و ارسال دستور به ECU (همکاری BSI و ECU): BSI شرایط را بررسی می‌کند (مثلاً آیا فشار گاز کولر مناسب است؟). سپس یک درخواست به ECU ارسال می‌کند تا کمپرسور کولر را درگیر کند.

  7. مدیریت بار موتور (نقش ECU): ECU با دریافت درخواست از BSI، کمی دور موتور را (از طریق استپر موتور یا دریچه گاز برقی) افزایش می‌دهد تا بار اضافی ناشی از کمپرسور کولر، باعث لرزش یا خاموش شدن موتور نشود. سپس دستور درگیر شدن کلاچ کمپرسور کولر را صادر می‌کند.

  8. کنترل فن‌ها (نقش BSI یا ECU): بسته به طراحی خودرو، BSI یا ECU دستور روشن شدن فن‌های رادیاتور را (برای خنک کردن کندانسور کولر و رادیاتور موتور) با سرعت مناسب صادر می‌کنند.

در این سناریوی ساده، مشاهده می‌کنید که چگونه ECU بر عملکرد موتور و BSI بر تجهیزات رفاهی و ایمنی نظارت دارد و این دو برای اجرای یک دستور ساده، به طور مداوم با یکدیگر در ارتباط و همکاری هستند.

آیا همه خودروها BSI دارند؟ (آشنایی با BCM)

اصطلاح BSI (Built-in Systems Interface) به طور خاص توسط گروه PSA (پژو-سیتروئن) و برخی خودروسازان اروپایی دیگر رایج شده است. با این حال، مفهوم یک کامپیوتر مرکزی برای کنترل تجهیزات بدنه و رفاهی، در تقریباً تمام خودروهای مدرن وجود دارد.

در اکثر خودروهای آمریکایی، ژاپنی، کره‌ای و آلمانی، این واحد با نام BCM (Body Control Module) یا GEM (Generic Electronic Module) شناخته می‌شود.

پس پاسخ کوتاه این است: بله، تقریباً تمام خودروهای مدرن دارای یک کامپیوتر مشابه BSI هستند، اما ممکن است نام آن BCM یا نام دیگری باشد. وظایف آن‌ها بسیار شبیه به هم است: مدیریت چراغ‌ها، قفل‌ها، شیشه‌ها، تهویه و سایر تجهیزات الکتریکی بدنه. بنابراین، دانشی که در مورد BSI کسب می‌کنید، تا حد زیادی برای BCM در خودروهای دیگر نیز کاربرد دارد.

دلایل خرابی و سوختن BSI و ECU

این دو قطعه حساس الکترونیکی ممکن است به دلایل مشابهی دچار آسیب شوند. آگاهی از این دلایل می‌تواند به پیشگیری از خرابی کمک کند:

  • نوسانات برق و مشکلات باتری/دینام: باتری ضعیف یا دینام خراب می‌تواند ولتاژ ناپایداری ایجاد کند که برای بردهای الکترونیکی سمی است.

  • اتصال کوتاه در سیم‌کشی: فرسودگی یا آسیب‌دیدگی سیم‌ها می‌تواند باعث اتصال کوتاه و سوختن مسیرهای روی برد شود.

  • نفوذ آب و رطوبت: شستشوی غیراصولی موتور یا نفوذ آب به داخل کابین (به خصوص زیر داشبورد که محل نصب BSI است) بسیار خطرناک است.

  • باتری به باتری کردن اشتباه: اتصال معکوس قطب‌ها می‌تواند باعث ایجاد شوک ولتاژ شدید و آسیب فوری به هر دو یونیت شود.

  • دستکاری‌های غیر اصولی: نصب دزدگیر، سیستم صوتی یا سایر تجهیزات الکتریکی غیراستاندارد توسط افراد غیرمتخصص می‌تواند به BSI و شبکه برق خودرو آسیب بزند.

  • جوشکاری روی بدنه خودرو: بدون جدا کردن بست‌های باتری و سوکت‌های کامپیوترها، جریان بالای جوشکاری می‌تواند قطعات الکترونیکی را بسوزاند.

  • ضربه فیزیکی: در تصادفات، ضربه مستقیم می‌تواند به این قطعات آسیب برساند.

  • پایان عمر مفید قطعات: قطعات الکترونیکی نیز عمر مفیدی دارند و ممکن است پس از سال‌ها کارکرد، دچار فرسودگی شوند.

آیا BSI و ECU قابل تعمیر هستند؟

پاسخ کوتاه: بله، در بسیاری از موارد قابل تعمیر هستند.

تعمیر این قطعات یک کار بسیار تخصصی است که نیازمند دانش عمیق الکترونیک، نقشه‌خوانی، ابزارهای دقیق (مانند هیتر، هویه، پروگرامر، اسیلوسکوپ) و دسترسی به قطعات الکترونیکی خاص است.

  • تعمیر سخت‌افزاری: شامل شناسایی و تعویض قطعات سوخته روی برد (مانند آی‌سی‌ها، ترانزیستورها، خازن‌ها، مقاومت‌ها) و ترمیم مسیرهای آسیب‌دیده است.

  • تعمیر نرم‌افزاری: شامل برنامه‌ریزی مجدد (پروگرامینگ)، فلش کردن، یا رفع ایرادات نرم‌افزاری (مانند پریدن کد کلید از حافظه BSI) است.

چه زمانی تعمیر به صرفه است؟
تعمیر ECU یا BSI معمولاً بسیار به‌صرفه‌تر از تعویض کامل آن با یک قطعه نو است. قطعات نو، به خصوص برای خودروهای وارداتی، می‌توانند بسیار گران باشند. حتی قطعات استوک (دست دوم) نیز ریسک‌های خود را دارند و ممکن است نیاز به تعریف مجدد برای خودروی شما داشته باشند.

در “الکترونیک کار”، تخصص ما دقیقاً تعمیرات در سطح قطعه و نرم‌افزار برای انواع ECU و BSI است. ما همیشه ابتدا تمام تلاش خود را برای تعمیر اصولی قطعه شما انجام می‌دهیم تا هزینه‌های شما را به حداقل برسانیم.

سوالات متداول در مورد BSI و ECU

  1. آیا می‌توان ECU یا BSI یک خودرو را روی خودروی دیگری نصب کرد؟
    معمولاً خیر. این قطعات از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای مدل خاصی از خودرو و با آپشن‌های مشخصی برنامه‌ریزی شده‌اند. به خصوص BSI که اطلاعاتی مانند کد کلید (ایموبلایزر) و پیکربندی آپشن‌ها را در خود دارد، قابل جابجایی ساده نیست و نیاز به تعریف مجدد با دستگاه‌های تخصصی دارد.

  2. ریمپ کردن خودرو روی ECU انجام می‌شود یا BSI؟
    ریمپ کردن (Remapping) که با هدف افزایش قدرت و شتاب موتور انجام می‌شود، صرفاً روی ECU (کامپیوتر موتور) صورت می‌گیرد و جداول مربوط به پاشش سوخت، آوانس جرقه و… را تغییر می‌دهد. BSI در این فرآیند دخالتی ندارد.

  3. آیا خرابی BSI می‌تواند باعث روشن نشدن خودرو شود؟
    بله. یکی از وظایف اصلی BSI، مدیریت سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر) است. اگر BSI نتواند کد کلید را به درستی تشخیص دهد یا به ECU اجازه روشن شدن ندهد، خودرو استارت می‌خورد اما روشن نخواهد شد.

  4. “بی کد کردن” ECU یا BSI به چه معناست؟
    “بی کد کردن” فرآیندی است که در آن سیستم ایموبلایزر از روی ECU یا BSI حذف می‌شود تا خودرو با هر کلیدی روشن شود. این کار معمولاً زمانی انجام می‌شود که سیستم ایموبلایزر دچار مشکل شده و تعمیر آن ممکن یا مقرون‌به‌صرفه نیست. توجه داشته باشید که این کار، امنیت خودرو در برابر سرقت را از بین می‌برد.

  5. آیا می‌توان آپشن‌های جدیدی را از طریق BSI برای خودرو فعال کرد؟
    بله، در بسیاری از خودروها (مانند خانواده پژو و سیتروئن)، آپشن‌هایی که به صورت سخت‌افزاری روی خودرو وجود دارند اما غیرفعال هستند (مانند کروز کنترل، سنسور نور و باران، پاور ویندوز و…) را می‌توان با دستگاه دیاگ تخصصی و از طریق پیکربندی مجدد BSI، فعال کرد.

چه زمانی برای عیب‌یابی BSI و ECU باید به متخصص مراجعه کرد؟

با توجه به پیچیدگی این دو قطعه، تقریباً برای هر مشکلی که مشکوک به خرابی ECU یا BSI است، باید به یک متخصص برق و الکترونیک خودرو مراجعه کنید. تشخیص و تعمیر این قطعات از عهده مکانیک‌های عمومی یا باتری‌سازها خارج است و نیاز به دانش و تجهیزات تخصصی دارد.

اگر با هر یک از علائم ذکر شده در این مقاله مواجه شدید، تیم متخصص ما در “الکترونیک کار” آماده ارائه خدمات است.

نتیجه‌گیری: درک تفاوت ECU و BSI، کلید عیب‌یابی دقیق

در نهایت، درک تفاوت بین ECU به عنوان “مغز موتور” و BSI به عنوان “سیستم عصبی مرکزی و مدیر رفاهی خودرو”، کلید اصلی برای تشخیص اولیه مشکلات الکترونیکی خودروی شماست. ECU بر عملکرد حیاتی موتور نظارت دارد، در حالی که BSI راحتی، ایمنی و تجهیزات جانبی شما را مدیریت می‌کند. این دو کامپیوتر قدرتمند در یک همکاری تنگاتنگ، تجربه رانندگی مدرن را برای شما ممکن می‌سازند.

خرابی هر یک از این قطعات می‌تواند بسیار پرهزینه و دردسرساز باشد، اما با تشخیص صحیح و مراجعه به متخصصین مجرب، در بسیاری از موارد قابل تعمیر هستند.

اگر با مشکلات پیچیده برقی در خودروی خود دست و پنجه نرم می‌کنید و به دنبال یک مرکز تخصصی، قابل اعتماد و با تجربه برای عیب‌یابی و تعمیرات ECU و BSI هستید، “الکترونیک کار” انتخاب حرفه‌ای شماست.

چرا برای تعمیرات ECU و BSI به “الکترونیک کار” اعتماد کنید؟

  • ✅ تخصص و تمرکز ویژه: ما به طور تخصصی بر روی تعمیرات بردهای الکترونیکی خودرو، از جمله ECU و BSI انواع خودروهای داخلی و خارجی، کار می‌کنیم.

  • ✅ تجهیزات پیشرفته: با استفاده از جدیدترین دستگاه‌های دیاگ، پروگرامرها و ابزارهای تست الکترونیک، مشکل را با بالاترین دقت ریشه‌یابی می‌کنیم.

  • ✅ تعمیر در سطح قطعه: تخصص ما در تعمیر بردهای آسیب‌دیده است تا از هزینه گزاف تعویض کامل جلوگیری شود.

  • ✅ ضمانت خدمات: تمامی تعمیرات انجام شده توسط ما دارای گارانتی معتبر است تا شما با خیال راحت از خودروی خود استفاده کنید.

  • ✅ مشاوره صادقانه و قیمت منصفانه: ما بهترین و اقتصادی‌ترین راه‌حل را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

اجازه ندهید مشکلات الکترونیکی، شما را از رانندگی با خودرویتان محروم کند!

برای دریافت مشاوره رایگان، عیب‌یابی دقیق و تعمیرات تخصصی ECU و BSI خودروی خود، همین امروز با “الکترونیک کار” تماس بگیرید:

“الترونیک کار”، راه حل هوشمندانه برای مشکلات الکترونیکی خودروی شما.

 

جوادمیرزایی

جواد میرزاییمشاهده نوشته ها

سلام دوستان جواد میرزایی هستم کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کسب و کار الکترونیک دانشگاه تهران -عاشق یادگیری به خصوص در زمینه دیجیتال مارکتینگ در حال حاضر در زمینه های -طراحی سایت -SEO یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو -تولید محتوا-کپی رایتر -لینک سازی برای سایت ها از هر نوعی -تجزیه و تحلیل تخصصی رقبا در زمینه SEO-بازاریابی الکترونیکی و خیلی کارهای دیگر در این زمینه فعالیت می کنم. جواد میرزایی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای ما پیام بفرستید

    آدرس

    مشهد-بلوارکوشش-30متری فرعی گاراژدارها(خبیری)-خبیری13-بعدازچهاراه اول پلاک124

    شماره تماس

    شماره تماس الکترونیک کار

    05133430013

    ایمیل ما

    mirzaeejavad69@gmail.com

    اینیستاگرام