بهترین نکات فنی خودرو که هر راننده ای باید بداند

نکات--فنی-خودرو-که-هر-راننده-باید-بداند

Table of Contents

بهترین نکات فنی خودرو که هر راننده ای باید بداند

عرض ادب و احترام خدمت عزیزان دوست داشتنی که الکترونیک کار را دنبال می کنند 

این مجموعه نکات فنی را خیلی زحمت کشیدیم تا بتونیم برای شما جمع اوری کنیم این مجموعه نکات هر چند وقت اپدیت می شود 

نکات فنی خودرو : 

بهترین نکات فنی خودرو که هر راننده ای باید بداند

قسمت دوم نکات فنی خودرو

قسمت سوم نکات فنی خودرو 

نکات فنی خودرو : خرابی بلبرینگ کلاچ 

 

‌ ‌کلاج خودرو الکترونیک کار

در حالت روشن بودن موتور با گرفتن کلاچ، صدایی به موتور اضافه می شود (صدایی شبیه “خرخر” یا لرزش زیر پدال کلاچ)

شایع ترین علل بروز آن:

🔹احتمالا بلبرینگ کلاچ اشکال دارد و پس از مدتی دنده ها براحتی جا نخواهند رفت.

🔹بهتر است این عیب زودتر رفع شود، تا هزینه تعمیرات بیشتری را به راننده تحمیل نشود.

نکات فنی خودرو : ‌فیلر گیری موتور

‌فیلر گیری موتور اکترونیک کار🔹فیلر گیری یکی از مهمترين و ضروری ترین عملی است که تعمیر کار باید این عمل را انجام دهد

🔹هر جسمی بر اثر حرارت منبسط شده و بر طول و قطر و حجمش افزوده می شود قطعاتی که در موتور بکار رفته اند در مقابل حرارت انبساط پیدا می کنند که در هنگام طراحی موتور با محاسبه این مقدار انبساط را بخوبی جبران می کنند .

🔹یکی از سیستمهای که انبساط در آنها محسوس بوده و برای کار موتور تاثیر بسزایی دارد سیستم حرکت سوپاپها می باشد که کارخانه سازنده با توجه به جنس و حجم و ضریب انبساط قطعات مقداری فاصله بین انها در نظر گرفته است  تا در هنگام انبساط این فاصله پر شود.

و کار باز و بسته شدن سوپاپ ها مختل نگردد در صورت وجود این لقی قطعات در برابر گرما منبسط شده و چون میدان حرکتی در جهت طولی ندارند به هم فشار اورده باعث سائیدگی تاب برداشتن و خرابی قطعات می گردند مقدار این لقی توسط کارخانجات سازنده اندازه گیری و اعلام شده و انرا با فیلر اندازه و تنظیم میکنند.

نکات فنی خودرو : سنسور هیدرولیک  

🔹در صورت خرابی سنسور هیدرولیک فرمان مانند: قطعی در مدا اتصال کوتاه شدن و یا نشتی روغن هیدرولیک می تواند  باعث افت دور موتور در زمان چرخاندن فرمان زمان ساکن بودن خودرو یا سرعت پایین 10 کیلومتر خاموش کردن خودرو در سر پیچ ها و یا باعث گاز نخوردن موتور خودرو گردد.

🔹برای تست این قطعه در حال ساکن و روشن بودن خودرو فرمان را تا انتها چرخانده و اگر با جدا نمودن سوکت سنسور هیدرولیک و نصب مجدد آن دور موتور نوسان پیدا کرد سنسور سالم است و اگر تغییری در دور موتور مشاهده نگردید سنسور معیوب می باشد.

نکات فنی خودرو : واشر سرسیلندر

🔹حتما تا به حال شنیده‌اید که واشر سرسیلندر یک اتومبیل سوخته است. این قطعه نیز اهمیت ویژه‌ی خود را دارد.  وظیفه‌ آن عایق‌بندی سرسیلندر و بلوک سیلندر و اتصالات این دو است تا مانع از ورود و نشت مایعات از بدنه‌ موتور شود.  همچنین از مخلوط شدن آب و روغن درون اتاقک احتراق نیز جلوگیری می‌کند.

🔹در نتیجه نیاز است که از متریالی با کیفیت مناسب برای وظیفه‌ای که بر عهده دارد ساخته شود.  این قطعه از فولاد نسوز و با کیفیت است که با دقت و ظرافت خاصی ساخته می‌شود.

🔹البته که با وجود کیفیت ساخت و متریال، به دلیل جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به بلوک سیلندر و قطعات دیگر موتولازم است  واشر سرسیلندر در دوره‌های زمانی مشخص تعویض شود.

نکات فنی خودرو : چرا داخل رایاتور رسوب می گیرد؟

آیا خطری هم دارد؟

🔹 دلیل این رسوبات و زنگارها داخل رادیاتور استفاده ار آب لوله کشی به جای آب رادیاتور می باشد که به مرور زمان املاح مدنی آب دربین شبکه های داخلی رادیاتور رسوب کرده و ته نشین می شود و مسیرعبورآب را مسدود می کند.

🔹 همین عامل باعث خرابی رادیاتور و جوش آمدن آب خودرو می شود.
🔹 حتی این رسوبات بروی درب رادیاتور وحتی ترموستات تاثیرمنفی دارند وعملکرد این قطعات نیز مختل می شود  و در وضعیت بحرانی می تواند کانال های داخلی سیلندر و سرسیلندر را نیز مسدود کند و باعث سوختگی واشر سرسیلندر شود

🔹 برای اضافه کردن آب به داخل رادیاتور باید ابتدا آب را جوشانده و بعد از خنک شدن آن را مجدداً جوشانید و بعد از خنک شدن، آن را به آرامی به داخل رادیاتور یا منبع انبساط خودرو منتقل کرد.

نکات فنی خودرو : دلايل گاز نخوردن موتور

  1. ناخالص بودن بنزین
  2. کثیف بودن دریچه گاز
  3. خرابی سنسور دریچه گاز
  4. خرابی استپر موتور
  5. خرابی شمعها
  6. خرابی کوئل وایر شمع
  7. خرابی سنسور کیلومتر و یا کار نکردن کیلومتر در ماشینهای انژکتوری که خیلی مهم است وکمتر به ان توجه میشود
  8. ضعیف بودن پمپ بنزین
  9. کثیف بودن سوزن انژکتورها

نکات فنی خودرو : صدای زدن یاتاقان 

🔹در نتیجه این عیب صدایی سنگین و خشک و گوشخراش به گوش می رسد این صدا وقتی محسوس تر است  که موتور زیر بار زیاد یا در حال شتاب گیری، به ویژه در حالت سرد باشد .

🔹وقتی این صدا منظم و بیشتر شبیه غرش است، احتمالاً از ساییدگی یاتاقان های ثابت ناشی می شود .  ساییدگی یاتاقان های متحرک صدای تق تق و مشخص تری ایجاد می کند .

🔹هر گاه بغل یاتاقانی میل لنگ ساییده شده باشد صدایی ایجاد می کند که نامنظم و تیزتر است .
🔹اگر بغل یاتاقانی خیلی خراب باشد ، هر بار که کلاچ بگیرید ( در خودروهایی که جعبه دنده دستی دارند) یا کلاچ را رها کنید صدا می کند

سنسور سرعت خودرو چیست؟

علائم خرابی و عیب یابی سنسور سرعت 

🔹سنسور سرعت خودرو وظیفه اندازه گیری سرعت لاستیک ها هنگام رانندگی را برعهده دارد این قطعه روی مسیر خروجی گیربکسبه دیفرانسیل نصب شده است. همچنین با اعلام زمان وارد کردن نیرو به چرخ ها هنگام استفاده از سیستم ترمز ABS توسط ایسیو ECU پردازش و به حفظ ثبات و بالانس خودرو در هنگام رانندگی کمک می کند.

🔹نوعی از سرعت سنج ها هستند که از یک حلقه دندانه دار و یک سیستم هشداردهنده تشکیل شده اند. سنسور سرعت موجود در گیربکس به طور کلی سرعت چرخشی حلقه های دو سر میل لنگ را محاسبه می کنند و سنسورهای موجود در دیفرانسیل با استفاده از حلقه های متصل به چرخ دنده همان عملیات سنسورهای قبل را انجام می دهند از جمله بهترین نکات فنی خودرو که هر راننده ای باید بداند و همیشه این نکات را راعایت کند همین مطلب زیر هست  با الکترونیک کار همراه باشید 

نکات فنی خودرو :راه كارهای كاهش مصرف سوخت 

  1. از رانندگي با دورموتور بالا پرهيز كنيد!
  2. كم گاز رانندگي كنيد!
  3. بهتر است زودبه دنده سبكتر برويد!
  4. از استفاده ي سيستم صوتي پرمصرف پرهيز كنيد!

سنسور مَف (MAF)

سنسور مف الکترونیک کار

🔹این سنسور میزان چگالی هوای دریافتی موتور خودرو را اندازه‌گیری می‌کند. این سنسور اطمینان لازم از هوای کافی در موتورخودرو را به شما می‌دهد.
🔹اگر سنسور مف آسیب ببیند میزان سوخت خودرو بالاتر از حد معمول می‌رود و در عملکرد آن اختلال ایجاد می‌شود

رله سوخت گاز CNG وظیفه پاشش گاز به اندازه کافی به هر سیلندر را دارند.

🔹 تلاش شد تا بهترین کیفیت و در عین حال کم صداترین نوع ریل های سوخت در صنعت CNG تولید شوند که یکی از برترین

ریل های سوخت ماتریکس تاکنون ،نوع HD‌ کروز می باشد.این ریل کم صدا و با کیفیت بالا وظیفه پاشش گاز خود را انجام می دهد

صدای زوزه

🔹هرگاه که در دنده جلو و یا عقب حرکت می کنید، صدای وزوزی شنیده می شود.

این صدا هنگامیکه در حالت پارک یا خلاص هستید شنیده نمی شود و با مدتی رانندگی، این صدا از بین می رود.

مشکلات احتمالی عبارتند از:
🔹روغن گیربکس خیلی کم است.
🔹روغن گیربکس کثیف شده است.
🔹در درون گیربکس مشکلی پدید آمده است.
🔹مبدل گشتاور خراب شده است.

قابل توجه تمام ماشین داران ایرانی باشد! یک تجربه فنی بسیار باارزش در خصوص خودرو که بد نیست همه مون یاد بگیریم و به اشتراک بذاریم!

🔹پاره شدن تسمه تایم بیشتر در حال حرکت مخصوصا در جاده رخ می دهد پس اگر در حال حرکت ماشین خاموش شد  به هیچ عنوان مجددا استارت نزنید با یه حرکت ساده می تونید بفهمید تسمه پاره شده یا نه و از چند میلیون تومان خسارت به موتور در هنگام استارت زدن جلوگیری کنید! اگر این اتفاق افتاد به هیچ عنوان استارت نزنید! ماشین رو بذارید دنده یک و هُل بدید اگه ماشین توو دنده بود و حرکت کرد تسمه پاره شده و باید یدک کش خبر کنید و به تعمیرگاه ببرید و اگر ماشین حرکت نکرد یعنی تسمه سالم است این تجربه فنی رو به دیگر دوستان انتقال دهید تا با یک یا چند استارت بی مورد زدن موتور ماشین شون را نابود نکنند یادتان نرود که تسمه تایم باید بین کیلومتر 60 تا 70 هزار حتما عوض کنید.

دلایل سوختن ECU

بهترین نکات فنی خودرو که هر راننده ای باید بداند

بهترین نکات فنی خودرو که هر راننده ای باید بداند

عامل اصلی در سوختن قطعات حساسی نظیر ecu نوسانات ولتاژ و وارد شدن شوک های متعدد به این قطعات است. در خودروهای قدیمی که این قطعات وجود نداشتند تعمیرکاران از روش هائی سنتی جهت تست قطعات برقی استفاده میکردنند  که راهگشا نیز بود ولی این روشها در خودروهای امروزی با وجود قطعات حساس الکترونیکی نه تنها راهگشا نیست بلکه باعث صدمات جدی به این قطعات نیز می گردد. تست قطعات برقی حساس خودروهای امروزی میبایست به وسیله دستگاههای عیب یاب کامپیوتری انجام گیرد.  ولی متاسفانه به دلیل قیمت بالای این دستگاهها و پایین بودن سطح معلومات بعضی از تعمیرکاران و عدم اطلاع و اموزش های کافی متاسفانه از همان از روشهای قدیمی استفاده میکنند که به دلیل عدم اطلاع راننده جهت جلوگیری از این روشها متاسفانه باعث خرابی این قطعات حساس میگردنند.

ديسك ترمز(فلنج چرخ) ودلايل خرابي ان

🔹شايد تا كنون براي شما در حالتي كه ترمز می گيريد اتفاق افتاده كه خودرو دچار لرزشهاي شديد گردد.
🔹اين حالت كه همراه با صداي زوزه است عمدتا به دليل خرابي ديسك ترمز است وبيشتر هم براي چرخهاي جلو اتفاق مي افتد.
🔹اين لرزشها به دليل تاب داشتن ديسك چرخ اتفاق مي افتد.در مواقعی كه راننده به طور مرتب از ترمز استفاده مي كند.

اين گرم شدن تا حد سرخ شدن دیسک ادامه می یابد .در اين حالت در صورت سرد شدن سريع ديسك ترمز اين قطعه تاب برداشته و ترمز كارائي خود را از دست داده و علاوه بر سر و صدای زياد ;لرزش شدیدی در حین ترمز گرفتن به وجود می اید

زوزه پمپ بنزین سمند-پژو405و پژویارس

🔹یکی از مواردی که مالکان خودروهای سمند-پژو405 و پژوپارس را نگران نموده وجود یک صدای زوزه درزیر باک بنزین است.

بطوریکه بعضی رانندگان جهت خلاصی از این صدا به رادیوپخش خودرو خود پناه می برند. این صدا از پمپ بنزین زیر باک است.

🔹با توجه به تجربه سه بار تعویض پمپ بنزین در خودروی شخصی ام اصلا نگران خرابی پمپ به دلیل این مشکل نباشید فقط چند مورد

روش عيب يابي كمك فنر خودرو

متاسفانه بيشتر رانندگان به كمك فنرها كه يكي از اساسي ترين قسمت ايمني خودرو است اهميتي به نقايص ان نمي دهند

وبيشتر توجه انان به ترمزها ; لاستيكها; كمربند ايمني چرخها ; فرمان و اخرين قسمت كمك فنر را مورد بازديد قرار مي دهند.

در صورتيكه كمك فنر نقش بسيار ارزنده ائي در ايمني خودرو دارد.
جالب است بدانيم در صورت خرابي كمك فنرها ضريب فرسودگي ساير قطعات خودرو نیز افزايش می یابد.

اين قطعات شامل:

1-فنر تعليق

2-جعبه فرمان

3-ديفرانسيل

4-لاستيك چرخها

5-بلبرينگ چرخها

6-بوشهاي لاستيكي سيستم تعليق

7-گيربكس 8-سيستم تعليق

9-مجموعه سيبكهاي فرمان

نکات طلایی برای افزایش عمر لاستیک خودرو

1- باد چرخ‌ها را وقتی سرد هستند تنظیم کنید
2- تایرها را از لحاظ فرسایش غیرمتقارن بازدید کنید
3- اگر خورده شیشه، شن و سایر اجسام خارجی لابه لای آج‌ گیر کرده باشد، آن را خارج کنید
4- تنظیم بودن چرخ‌ها
5- بالانس تایرها
6- جابه جا کردن چرخ‌ها

اغلب دیده شده که رانندگان به غلط هنگام خاموش کردن موتور ماشین  با دادن گاز شدید انرا خاموش می کنند.

این کار در عرض چند ثانیه منجر به صدمه جدی به توربو شارژرمی گردد.

🔹زیرا با خاموش کردن ناگهانی دستگاه توربو شارژر که دارای دور بسیار بالائی (بطور متوسط 100000 دور در دقیقه) نسیت  به دور موتور(2000 تا حداکثر3200 دور در دقیقه)می باشد. ناگهان روغن آن که از موتور تغدیه می شود قطع شده و به علت دمای زیاد توربوشارژر روغن خروجی آن که هنوزدر مجرای خروجی است تبدیل به روغن سوخته و یا ذغال کک شده و مجرای خروجی را می بندد.

سپس با روشن شدن بعدی و مجدد موتور؛روغن ورودی که تحت فشار بوده راه خروج ندارد و به شافت توربوشارژر فشار وارد اورده و باعث لرزش شدید ان و انتقال ذغالهابه درون پوسته کمپرسور و شکستن پره آن و خراش پوسته می شود.

برای رفع این این مشکل بایستی رانندگان هنگام خاموش کردن دستگاه بگذارند موتور حداقل دو دقیقه به صورت دور ارام  ودر جاکار کرده و سپس انرا خاموش کنند.

کاربرد فیوز در خودرو:

  • با توجه به اينكه در خودرو از تعداد زيادي قطعات الكتريكي استفاده شده و هر كدام ممكن است تحت تاثير نوسانات جريان برق خودرو قرار گيرند و اتصالي نمايند و با ايجاد جريانات اتصال كوتاه به قسمتهاي ديگر خودرو اسيب برسانند
  • براي جلو گيري از وقوع چنين مواردي تعدادي فيوز كه متناسب با امكانات موجود در خودروها تا 40 فيوز را شامل می شود در ضمن هر خودرو داراي يك فيوز مركزي مي باشد كه در هنگام بروز حادثه با قطع برق ماشين مانع از ايجاد جرقه هاي منجر به اتش سوزي در خودرو مي شود.
  • همیشه در خودرو چند فیوز (۵،۱۰،۲۰،۳۰آمپر ) یدکی داشته باشید

ساختار رینگ‌های پیستون

🔹رینگ‌های پیستون از جنس چدن خاکستری ساخته می‌شوند، زیرا فلزی است مقاوم که در برابر گرما حساسیت کمی از خود نشان می‌دهدو در ضمن دارای قابلیت ارتجاعی خوبی می‌باشد. تعدا رینگ‌ها در هر پیستون بسته به نوع موتور و تراکم مورد نظر از سه تا پنج و گاهیتا هفت رینگ متغیر می‌باشد.

🔹موتورهای بنزینی معمولی بندرت دارای بیش از سه تا چهار رینگ هستند اما موتورهای دیزلی معمولا دارای

5 تا 7 رینگ در هر پیستون می‌باشند.

نکات فنی خودرو : روش هواگیری رادیاتور پژو206

🔹قبل از هواگیری باید خودرو خاموش و خنک باشد.

🔹برای این کار ابتدا هواکش خودرو را باز نموده و کنار میگذاریم سپس درب مخزن اب را باز کرده و مخزن را پر

از اب رادیاتور نموده و سپس پیچ هواگیری پلاستیکی روی شیلنک بخاری را باز کرده تا کاملا اب بدون حباب از ان خارج شود   سپس پیچ را در محل خودش سفت میکنیم.

🔹بعد از ان سراغ پیچ فلزی از نوع النی(در بعضی از تیپ ها پلاستیکی است) میرویم و ان را شل نموده تا زمانی که اب بدون حباب خارج شود.

🔹در این زمان حین هواگیری آ ب مخزن را مجددا پر میکنیم سپس زمانی که اب مخزن تا محل علامتMAX ان رسیدپیچ را سفت میکنیم.

🔹پیچ را زیاد محکم سفت نکنید زیرا باعث بریدن پیچ میشود.
🔹بعد پایان کار درب مخزن اب را بسته و خودرو را روشن نموده و محل اتصال را چک کرده که نشتی اب نداشته باشد.

نکات فنی خودرو : دلایل صدا در لوله اگزوز:

  • گاهی اوقات صدای شبیه انفجار ، تیر و ترقه از اتومبیل یا موتورسیکلت های عبوری شنیده می شود
  • اگر این صدا در موقع کم کردن گاز نیز شنیده شود ممکن است به علت وجود سوراخ در سیستم اگزوز باشد .
  • علت دیگر تنظیم ناقص دور آرام موتور است یعنی هوا کمتر از حد لازم به کاربراتور می رسد .
  • چنانچه این صدا هنگام گاز دادن و زیاد کردن دور موتور ایجاد شود
  • احتمال دارد در اثر نامیزانی آوانس دلکو ، جرم گرفتن و یا از کار افتادن یکی از شمع ها باشد
  • که این پدیده بعد از استفاده طولانی از خودرو در داخل شهر پیش می آید
  • ضمناً ممکن است یکی از سوپاپ های گاز صدمه دیده و خوب عمل نکند و گاز بنزین وارد منبع اگزوز شده و منفجر گردد.

واتر پمپ

🔹 این قطعه جزوی از سیستم خنک ‌کننده اتومبیل بوده و وظیفه‌‌ تنظیم دمای موتور به وسیله‌‌ جریان مداوم آب و ضد یخ یا ضد جوش

را بر عهده دارد.
🔹در حقیقت این قطعه همین آب را بین رادیاتور و بلوک سیلندر به گردش درمی‌آورد. این کار در زمانی که موتور در حرکت است

و دمای آن در اثر احتراق مداوم بسیار بالا رفته، مانع از جوش آوردن آن می‌شود و هنگام سرد بودن موتور، کمک می‌کند تا دمای آن

هرچه سریعتر به گرمای مورد نظر برسد. درصورت کار کردن موتور با دمای پایین،‌ اصطکاک قطعات بیشتر شده و دچار فرسودگی

زود هنگام می‌شوند.
🔹واتر پمپ، مایعات گرم خارج شده از بلوک موتور را به رادیاتور بازمی‌گرداند تا در آن‌جا مجدد به دمالی مناسب برسند و بار دیگر

توسط واتر پمپ مورد استفاده قرار بگیرند. واتر پمپ نیروی کار خود را از طریق میل‌لنگ و با واسطه‌ تسمه تایم دریافت می‌کند.

سرسیلندر

🔹همان‌طور که از نامش مشخص است دقیقا در بالای سیلندرها قرار دارد. این قطعه‌ آلومینیومی بالای بلوک سیلندر قرار می‌گیرد و اتاقک احتراق، شمع‌ها و سوپاپ‌های دود و هوا را در خود جای می‌دهد.
🔹بخاری آب و روغن هم که وظیفه‌ خنک کردن اتاقک احتراق را برعهده دارند در این قطعه تعبیه شده‌اند. میل سوپاپ و منیفولد گاز

و هوا هم در این قطعه جاسازی می‌شوند. بنابراین سرسیلندر از اهمیت بسیاری در موتور برخوردار است.

سرسیلندرها سه دسته دارند
دسته اول: سرسیلندر تکی با سرمایش آبی
دسته دوم: سرسیلندر تکی با سرمایش هوا
دسته سوم: سرسیلندر چندتایی

بلوک سیلندر

🔹اولین و اصلی‌ترین بخش یک موتور همان بدنه یا تنه‌ اصلی موتور است که آن را اصطلاحا بلوک سیلندر می‌نامند.
🔹این قطعه که از بخش‌های اصلی موتور محسوب می‌شود، نقش فونداسیون موتورهای احتراق داخلی را بازی می‌کند. چرا که سیلندرها، سرسیلندر، پیستون، شاتون، کارتل، رینگ و میل‌لنگ را در خود جای می‌دهد. از آن‌جا که عمل جرقه‌زنی و احتراق درون این بلوک انجام می‌شود باید مقاومت دمایی بالایی داشته باشد. بنابراین آن را از ریخته‌گری آلیاژی مانند آلومینیوم یا چدن می‌سازند.

میل لنگ

🔹میل لنگ یکی از مهمترین اجزای پیشرانه‌های احتراق داخلی است و وظیفه‌ اصلی آن تبدیل حرکت خطی پیستون‌ها به حرکت دورانی است. درست همانند میل سوپاپ میل لنگ نیز یک قطعه‌ی مصرفی نیست و به ندرت پیش می‌آید که خراب شود اما اگر روغن کافی به برینگ‌های میل لنگ نرسد می تواند سبب آسیب به برینگ‌ها و خود میل لنگ شود.

🔹بسته به نوع خودرو میل لنگ می‌تواند ارزان بوده یا بسیار گرانقیمت باشد (همانند بی‌ام ‌و ) اما به هر حال این را باید مد نظر داشت که برای تعویض آن لازم است تا پیشرانه کاملا باز شود. یکی از بد شانسی های دیگری که در خصوص میل لنگ می تواند اتفاق بیافتد بریدن میل لنگ است، البته بریدن میل لنگ خیلی به ندرت اتفاق می‌افتد

یاتاقان چیست؟

🔹یاتاقان به قطعه‌ ای در موتور گفته می‌شود که بین میل لنگ و دسته پیستون قرار دارد چون این قطعات با یک دیگر به صورت چرخشی درگیر هستند یاتاقان بین آنها قرار می‌گیرد و از اصطکاک میان آنها جلوگیری می‌کند.

روغن موتور و یاتاقان وظیفه دارند تا از اصطکاک قطعات موتور جلوگیری کنند. اگر دمای یاتاقان‌ها بیش از حد بالا روددیگر قادر به انجام وظیفه نیستند و نمی‌توانند از اصطکاک بین قطعات جلوگیری کنند و خودرو یاتاقان خواهد زد.

یاتاقان زدن موتور ممکن است سبب از بین رفتن موتور شود. از این ر آگاهی نسبت به آن اهمیت زیادی دارد و رانندگی در وضعیت یاتاقان ممکن است سبب سوختن موتور شود؛ بنابراین مهم است که درباره یاتاقان اطلاعات کافی داشته باشید.

 ادامه بهترین نکات فنی خودرو که هر راننده ای باید بداند را در مقاله بعدی برای شما قرار می دهیم 

لطفا نظرات خودتان را برای بنویسید و تجربیات خودتان از مشکلاتی که برای خودرو شما پیش امده تا ما بتوانیم به هم وطنان خودمان کمک کنیم 

 

تعمیر بلوک ای بی اس

تعمیر تخصصی بلوک ABS

 

تعمیر کروز کنترل

عیب یابی و تعمیرات و رادار خودرو

تعمیرات کروز کنترل

تعمیرات تخصصی رادار کروز کنترل

آموزشاخبار

الکترونیک کاربلبرینگ کلاچدلايل گاز نخوردن موتوردلایل سوختن ECUسنسور سرعت خودروسنسور مَفسنسور هیدرولیکفیلر گیری موتوركاهش مصرف سوختواشر سرسیلندر

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *