دليل تاخیر در رفتن روی گاز در خودروهای فابریک گازسوز

علایم بد کار کردن خودروهای گازسوز

دليل تاخیر در رفتن روی گاز در خودروهای فابریک گازسوز

نرفتن یا تاخیر در رفتن روی گاز در خودروهای فابریک گاز_سوز

گاهی اوقات پیش میاید که علامت CNG ثابت نمیشود یا خیلی دیر ثابت میشود
روی گاز رفتن در خودروهای فابریک پاششی نیاز به یک پروسه پیچیده دارد که بعضی از عملیات مهم و قطعات مهم دخیل را به شرح زیر مختصرا می آوریم :

۱- تنظیم بودن فشار گاز پشت ریل سوخت

۲- سلامت فیلتر آلومنیومی (واقع در نزدیک پمپ هیدرولیک فرمان )

۳- عملکرد صحیح بوبین شیر مخزن و شیر گاز (cut off valve)

۴- سلامت ECU

۴- سلامت سنسور اکسیژن

۵- سلامت سنسور دمای موتور

۶- سلامت ریل سوخت گاز

7- قانونا عیب یابی موارد فوق مستلزم وجود دستگاه دیاگ میباشد

🔴اما چون اکثرا عیب از تنظیم نبودن فشار گاز پشت ریل سوخت میباشد بنابراین روش تنظیم آنرا بدون نیاز به دیاگ توضیح میدهیم:

اخطار: قبل از انجام هر کاری مطمئن شوید که فیلتر گاز زیر۵۰ هزار کیلومتر کار کرده باشد

۱. ابتدا خودرو را کاملا گرم میکنیم(آمپر آب بالا آمده باشد)

۲. خودرو را خاموش کرده و به قسمت موتور میرویم

۳. رگلاتور را پیدا کرده (یک قطعه آلومنیومی بزرگ دقیقا پشت چراغ جلو سمت شاگرد)

۴. سر رگلاتور یک برآمدگی بلند است که ته آن با یک درپوش سیاه رنگ مسدود شده است با پیچ گوشتی آن را بیرون بزنید

۵. زیر درپوش یک آلن خور است. شماره آلن اندازه ی آنرا پیدا کرده و با در نظر داشتن حالت اولیه دقیقا ۱ دور آنرا سفت کنید.

توجه اخطار مقدار اولیه ی شل یا سفت کردن آلن را در نظر داشته باشید تا در صورت عدم رفع عیب در انتها بتوانید آنرا به حالت اولیه برگردانید.

۶.در این حالت موتور را روشن کرده و روی گاز بزنید. حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید و کمی دور موتور را بالا نگه دارید

۷.اگر باز هم روی گاز نرفت موتور را “حتما” خاموش کرده و آلن خور را ۲ دور شل کنید

۸.در این حالت موتور را روشن کرده و روی گاز بزنید.حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید و کمی دور موتور را بالا نگه دارید

۹.اگر باز هم مشکل رفع نشد آلن خور را ۱دور سفت کرده تا به حالت اولیه ی فابریک خودش برگردد سپس کل عملیات فوق را با ۲ دور شل یا سفت کردن آلن نسبت به حالت اولیه امتحان کنید(مراقب باشید جای تنظیم اولیه ی آلن یادتان نرود)

 

👈اگر بازهم روی گاز نرفت آلن خور را به حالت اولیه ی فابریک خودش برگردانید سپس در پوش آنرا جا زده و برای پیدا کردن قطعه ی معیوب خودرو را زیر دستگاه دیاگ باید قرار دهید

 

تعمیر تخصصی بلوک ABS

تعمیر تخصصی بلوک ABS

تعمیرات گریبکس مزدا 3 نیو

تعمیرات گریبکس مزدا 3 نیو

تعمیر کروز کنترل

تعمیر کروز کنترل

اخبارآموزش

تاخیر در رفتن روی گاز خودروهاخودروهاي گازسوزعلت نرفتن روي گاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *