رادار بین خطوط چگونه کار می کند؟
در این سیستم از یک دوربین استفاده شده است که در پشت آینه وسط (Rear-View Mirror) قرار می گیرد و خط کشی های Lines) موجود در جاده را تشخیص می دهد. بخش کنترلی رادار بین خطوط پس از تشخیص خطوط (Lines) جاده و با توجه به سایز و ابعاد خودرو، حدی را که از قبل برایش تعيين شده است را ملاک قرار می دهد و متناسب با آن اگر خودرو از حدی به خطوط نزدیک تر شود خطر را تشخیص می دهد.
Lane Departure Warning Lane Keep Assist glas در سیستم Lane Departure Warning پس از تشخیص خارج شدن خودرو از مسیر، به صورت های مختلف به راننده هشدار می دهد: لرزش فرمان و صندلی راننده، هشدار صوتی (صدای بیب بیب) و نمایش خطر بر روی مانیتور صفحه کیلومتر از جمله هشدارهایی ست که داده می شود و راننده پس از دریافت این هشدارها نسبت به راندن بین خطوط اقدام میکند.
اما در Lane Keep Assist باشد همان اتفاقات می افتد، ولی اگر وضعیت خودرو را اصلاح نکنید کامپیوتر خودرو به کمک سیستم فرمان برقی (EPS)، فرمان خودرو را به آرامی می چرخاند تا خودرو در وضعیت مطلوب قرار گیرد.

کروز کنترل تطبیقی
کروز کنترل تطبیقی چگونه کار می کند؟
پیشتر توضیحات کاملی درباره ساختار فناوری کروز کنترل ارائه کردیم. اکنون وقت آن است که با نسخه پیشرفتهتر آن یعنی کروز کنترل تطبیقی یا ACC (مخفف Adaptive Cruise Control) آشنا شوید. سیستم کروز کنترل تطبیقی با کمک سنسور رادار نصبشده در جلوی خودرو فاصله با خودروها و موانع روبرو را تشخیص میدهد و در صورت لزوم سرعت خودرو را به سرعت هوشمند کاهش میدهد. زمانیکه روبروی خودرو مانعی وجود نداشته باشد، سیستم مجدداً سرعت را افزایش میدهد تا به مقدار از پیش تنظیمشده توسط راننده برسد. معمولاً فاصله زمانی ایمن با خودروی روبرو از قبل توسط راننده تنظیم میشود. مقدار پیشفرض حدوداً 2 ثانیه است و راننده با توجه شرایط جوی و ترافیکی میتواند آن را کم یا زیاد کند.
ترمز اضطراری خودکار یا AEB چگونه کار می کند؟
رادار بین خطوط چگونه کار می کند؟
چیزی شبیه به جدیدترین سیستمهای انطباقپذیر کنترل سرعت، سیستمهای AEB نیز از طریق حسگرهای رادار (و گاهی هم لیزر) کار میکنند که سطح پیش رو را برای تشخیص موانع احتمالی اسکن میکنند. برخی سیستمهای AEB از یک دوربین برای تشخیص عابرین پیاده در کنار مسیر خودرو نیز بهره میگیرند. جهت تحلیل آنی خطر برخورد، از الگوریتمهای پیچیدهای استفاده میشود و سیستم AEB در وهله اول با ایجاد صداها و چراغهای هشداردهنده احتمال بروز خطر را آشکار میکند و سپس در صورت عدم واکنش بهموقع راننده از حداکثر نیروی ترمز جهت جلوگیری از برخورد استفاده میکند. اگر درست پیش از برخورد، با سرعت بالایی در حال حرکت باشید، سیستم ترمز اضطراری درنهایت میتواند بخشی از سرعت شما را پیش از بروز برخورد کاهش دهد. در سرعتهای پایینتر درونشهری اما احتمال جلوگیری کامل از برخورد بالاتر خواهد بود.