پمپ ABS | یونیت ای بی اس | هیدرولیک ABS
سیستم ترمز ای بی اس خودروهای مدرن شامل پمپ ABS، ماژول ای بی اس، موتور و واحد هیدرولیک در یک واحد ترکیبی است. تمامی خرابی که ممکن است برای خودرو شما به وجود بیاید به همین موارد ربط پیدا می کند چرا که ای بی اس چیزی جز این نیست بعد از به مشکل خوردن چراغ ABS روشن می شود ، هیچ گونه ارتباطی با پمپ ABS برقرا نمی شود
پمپ ترمز ABS
پمپ های مدرن ABS خودرو بسیار فراتر از یک پمپ ساده هستند، آنها یک سیستم کنترل ABS بسیار پیچیده و مستقل هستند که طی سالها به طور پیوسته در یک واحد کوچک متراکم شده است. در روزهای اولیه ABS، اجزای اصلی مورد نیاز برای عملکرد ABS (سیستم ترمز ضد قفل) در اطراف خودرو توزیع می شد با پمپ ABS پیش شارژ در نزدیکی تقویت کننده ترمز، واحد هیدرولیک ABS در نزدیکی سیلندر اصلی و ماژول ABS در جایی در داخل محفظه سرنشینان (معمولاً زیر صندلی یا پشت تریم لگد) قرار دارند.
ثابت شد که مجموعه ای بسیار دست و پاگیر است و قطعاتی برای سیستم یکسان در مناطق مختلف خودرو قرار داده شده است و برای اتصال همه آنها به سیم کشی بسیار بزرگتر نیاز است. با این حال ، به منظور صرفه جویی در وزن ، فضا و کارآمدتر شدن وسایل نقلیه ، واحدهای ABS مدرن یک واحد سیستم ترکیبی هستند که اغلب فقط به عنوان پمپ ABS نامیده می شوند ، اما در واقع از 3 جزء اصلی تشکیل شده اند
یونیت ترمز ABS
یونیت ABS کنترل کننده کل سیستم ABS است. این جعبه سیاه است که به قسمت بالای ABS متصل شده است سرعت چرخ ها، شتاب خودرو، تلاش برای ترمز، فشار روغن ترمز، شتاب طولی و جانبی و پیام های منتقل شده از موتور و گیربکس را می خواند. این ماژول ABS مقدار دقیق نیروی ترمز مورد نیاز برای هر چرخ را در شرایط ترمز اضطراری محاسبه می کند و هر چرخ را با استفاده از سلونوئیدهای کنترل درون بلوک هیدرولیک ABS کنترل می کند. ماژول ABS برای خرابی و ایجاد مشکلات ارتباطی ، کدهای خطای ماژول کنترل داخلی رایج است یا گاهی باعث می شود موتور ABS به طور مداوم کار کند.
واحد هیدرولیک ABS
واحد هیدرولیک فشار روغن ترمز را برای هر چرخ جاده به صورت جداگانه کنترل می کند. هنگامی که ماژول ABS یکی از شیرهای برقی را برای بستن یا افزایش فشار از طریق یک کانال در داخل بلوک فعال می کند ، این عمل یک سوپاپ سوپاپ را در یک نوبت در داخل بلوک هیدرولیک می بندد تا از فشار ، جلوگیری یا قفل شدن به هر یک از چرخ های جاده جلوگیری کند. دور زدن. بلوک هیدرولیک حاوی پمپی است که برای ایجاد فشار مورد نیاز برای قفل و رهاسازی هر چرخ در فواصل سرعت بالا استفاده می شود. این واحد هیدرولیک همچنین دارای سنسور فشار است که برای نظارت بر فشار ترمز اعمال شده توسط راننده استفاده می شود. واحدهای هیدرولیک ABS برای خرابی و ایجاد نشت سیال یا خرابی سنسور فشار معمول است.
موتور ترمز ABS
موتور ABS به پایین واحد هیدرولیک متصل است و برای حرکت پمپ در داخل واحد هیدرولیک استفاده می شود ، موتور فقط در هنگام ترمز اضطراری توسط ماژول ABS فعال می شود. اگر موتور ABS شما دائماً کار می کند ، این نشان دهنده نقص در کوتاه شدن داخلی ماژول ABS است. معمولاً موتور ABS به دلیل نفوذ آب یا خرابی قطعات داخلی خراب می شود.
علت خرابی پمپ ABS چیست؟
به طور کلی بلوک ای بی اس زیاد به مشکل نمی خورد مگر براثر حادثه و یا کارکرد زیاد ماشین باشد که پمپ به مشکل بخورد خرابی بلوک ها معمولا مکانیکی هست و یا ازسمت سنسورها به مشکل می خورد
دوست دقت فرمایید که خودرو های ایرانی از اول کار که از کارخانه تحویل می گیرید مشکل دارند این از مشکلات معمولا از سمت کارخانه هست به خاطر قطعات بی کیفیت
تعویض بلوک ABS چقدر طول می کشد؟
تعویض بلوک ای بی اس و یا تعمیرش به دستان پر توانایی متخصصین الکترونیک کار بین 3 تا 4 ساعت زمان می برد
چگونه می توانم بفهمم که پمپ ABS من خراب است؟
علائم خرابی ABS
پدال ترمز بدون واکنش باشد و ترمز گیری خوبی نداشاه باشید
لنت های ترمز برای فشار دادن نیاز به تلاش بیشتری دارند.
چراغ ABS روشن است.
ترمزها قفل می شوند
آیا پمپ ABS همیشه کار می کند؟
خرابی در سیستم ترمز ضد قفل (ABS) باعث می شود پمپ ABS به طور مداوم کار کند ، که در نهایت باتری را فرسوده می کند. یک رله ABS بهبود یافته برای حل مشکل موجود است
آیا ABS می تواند باتری را خالی کند؟
خرابی در سیستم ترمز ضد قفل (ABS) باعث می شود پمپ ABS به طور مداوم کار کند ، که در نهایت باتری را فرسوده می کند.