10 موتور 6 سیلندر برتر تاریخ صنعت خودرو

بی ام و

10 موتور 6 سیلندر برتر تاریخ صنعت خودرو

ﺍﮔﺮ ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺑﺎ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﮐﻪ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ V8 ﺩﺭ ﺩﻫﻪ ﻫﺎﯼ 60 ﻭ 70 ﻣﯿﻼﺩﯼ ﻣﺤﺒﻮﺑﯿﺖ ﻓﺮﺍﻭﺍﻧﯽ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﻋﻼﻗﻪ ﻣﻨﺪﺍﻥ ﺩﻧﯿﺎﯼ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻧﻤﺎﺩ ﻗﺪﺭﺕ ﺑﻪ ﺷﻤﺎﺭ ﻣﯽ ﺭﻓﺘﻨﺪ ﺍﻣﺎ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺷﺶ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﺑﻪ ﻧﺪﺭﺕ ﻣﺤﺒﻮﺑﯿﺘﯽ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﯼ ﻫﻤﺘﺎﯾﺎﻥ ﻫﺸﺖ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﺧﻮﺩ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ﻭ ﻫﯿﭽﮕﺎﻩ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﯼ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ 8 ﻭ ﯾﺎ 12 ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﮕﺮﻓﺘﻨﺪ ﺍﻣﺎ ﺷﺶ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭﻫﺎﯾﮏ ﻣﺰﯾﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﮐﻼﺱ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩﺭﻭﯾﯽ ﻭ ﺑﺎ ﺗﻨﻮﻉ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﺎﻻﯾﯽ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺍﺯ ﺍﻥ ﻫﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﺮﺩ .

ﺍﯾﻦ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺷﺶ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻣﺘﻨﻮﻋﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﻫﯿﭻ ﮐﺪﺍﻡ ﺍﺯ ﺍﻥ ﻫﺎ ﺷﺒﯿﻪ ﺑﻪ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ  ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯾﯽ ﭼﻮﻥ ﺗﻮﯾﻮﺗﺎ ﮐﻤﺮﯼ ﻭ ﻧﯿﺴﺎﻥ ﺁﻟﺘﯿﻤﺎﻧﯿﺰ ﺑﺎ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺷﺶ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﻋﺮﺿﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﺍﻣﺎ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺷﺶ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﺁﻥ ﻫﺎ ﮐﻮﭼﮑﺘﺮﯾﻦ ﺷﺒﺎﻫﺘﯽ ﺑﺎ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺷﺶ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﺟﮕﻮﺍﺭ F ﺗﺎﯾﭗ ﻧﺪﺍﺭﺩ . ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ الکترونیک کار ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫد ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻓﯽ 10 ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺷﺶ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﺑﺮﺗﺮ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﯾﻢ:

 

1. ﺁﻟﻔﺎﺭﻭﻣﺌﻮ Busso V6

ﺁﻟﻔﺎﺭﻭﻣﺌﻮ

ﺁﻟﻔﺎﺭﻭﻣﺌﻮ Busso ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺷﺶ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﺍﺳﺖ ﺑﻠﮑﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻧﯿﺰ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺿﻤﻦ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺧﻮﺵ ﺻﺪﺍ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺣﯿﻦ ﮐﺎﺭﮐﺮﺩ ﻧﺮﻣﯽ ﻓﻮﻕ ﺍﻟﻌﺎﺩﻩ ﺍﯼ ﻧﯿﺰ ﺩﺍﺭﺩ .ﺟﺮﻣﯽ ﮐﻼﺭﮐﺴﻦ ﻣﺠﺮﯼ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺳﺎﺑﻖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﯼ ﺗﺨﺖ ﮔﺎﺯ ﻧﯿﺰ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺷﺶ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﺭﺍ ﺗﺤﺴﯿﻦ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻟﻔﺎﺭﻭﻣﺌﻮﯼ Busso ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﭘﯿﺸﺮﺍﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﻧﺎﻡ ﺑﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ . ﺁﻟﻔﺎﺭﻭﻣﺌﻮ Busso ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۹۷۹ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺷﺪ ﻭ ﺗﺎ ﺳﺎﻝ 2005 ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺧﻂ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺷﺖ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺩﺭ ﺣﺠﻢ ﻫﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻔﯽ ﺍﺯ ۲ ﺗﺎ ۳.۲ ﻟﯿﺘﺮ ﺑﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺭﺳﯿﺪ.

 

2. ﻣﻮﺗﻮﺭ M97/74 ﭘﻮﺭﺷﻪ

ﻣﻮﺗﻮﺭ M97/74 ﭘﻮﺭﺷﻪ

ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﯾﮏ ﭘﯿﺸﺮﺍﻧﻪ ﯼ ۶ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﺗﺨﺖ ‏( ﻓﻠﺖ ‏) ﺑﻪ ﺣﺠﻢ ۴ ﻟﯿﺘﺮ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻗﻄﻌﺎ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺁﻥ ﺭﺍ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﺮﺗﺮﯾﻦ ﺷﺶ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭﻫﺎﯼ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ

ﺗﺎ ﮐﻨﻮﻥ ﻭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﭘﻮﺭﺷﻪ ﻧﺎﻣﯿﺪ ﺩﺭ ﺳﺎﺧﺖ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﮐﻠﻤﻪ ﺍﺯ ﺗﮑﻨﻮﻟﻮﮊﯼ ﻫﺎﯼ ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ ﺍﯼ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﺑﻪ ﻃﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺜﺎﻝ ﻣﯿﻞ ﻟﻨﮓ ﺁﻥ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﻪ ﭘﻮﺭﺷﻪ 911 RSR ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻣﯿﺪﺍﺩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ ﺩﻭﺭ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺧﯿﺮﻩ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﯼ ۸۲۵۰ ﺩﻭﺭ ﺑﺮ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺩﺳﺖ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﺪ  ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺑﯿﻦ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﺻﺪﺍﯼ ﻓﻮﻕ ﺍﻟﻌﺎﺩﻩ ﺯﯾﺒﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺩﺭ ﭼﻨﯿﻦ ﺩﻭﺭ ﻣﻮﺗﻮﺭﯼ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﯽ ﮔﺬﺷﺖ .

ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﺪﻭﻥ ﺷﮏ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺷﺶ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭﻫﺎﯼ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﻫﺴﺖ ﻭ ﻟﺬﺕ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﯽ ﺑﺎ ﺁﻥ ﺁﻧﻘﺪﺭ ﺑﺎﻻ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺪﺍﻡ ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﺭﺍ ﺗﺮﻏﯿﺐ ﺑﻪ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺩﻭﺭ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺹ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻧﻤﻮﺩﺍﺭ ﻗﺪﺭﺕ ﺁﻥ ﻧﯿﺰ ﺧﻄﯽ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺩﻭﺭﮔﯿﺮﯼ ﻭ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﻧﯿﺮﻭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﻪ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻧﺤﻮ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ .

 

3. ﻣﻮﺗﻮﺭ S54 ﺑﯽ ﺍﻡ ﻭ

ﻣﻮﺗﻮﺭ S54 ﺑﯽ ﺍﻡ ﻭ
ﻣﻮﺗﻮﺭ S54 ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻏﺮﯾﺒﯽ ﻧﯿﺴﺖ ﭼﺮﺍﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺩﻭ ﻣﺤﺼﻮﻝ ﻣﺸﻬﻮﺭ ﺑﯽ ﺍﻡ ﻭ ﯾﻌﻨﯽ M3 ﺍﺗﺎﻕ E46 ﻭ ﺑﯽ ﺍﻡ ﻭ Z4 M ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ .ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺷﺶ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﺧﻄﯽ ﺍﺯ ﻧﻮﻉ ﺗﻨﻔﺲ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ۳.۲ ﻟﯿﺘﺮ ﺣﺠﻢ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺑﺎ ﭼﻨﯿﻦ ﺗﻔﺎﺳﯿﺮﯼ ﺗﻮﺍﻧﺎﯾﯽ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻗﺪﺭﺕ ﺧﯿﺮﻩ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﯼ ۳۳۳ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ

ﺑﻪ ﻃﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﺑﻪ ﺣﺠﻢ ﺁﻥ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ۱۰۰ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﺑﺮ ﻫﺮ ﻟﯿﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﯾﮏ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺗﻨﻔﺲ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﻋﺪﺩﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻋﺎﻟﯽ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﯽ ﺷﺪ . ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺁﺧﺮﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺗﻨﻔﺲ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺗﻮﺳﻂ M ﭘﺎﻭﺭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪ . ﮐﺎﺭﮐﺮﺩ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻧﺮﻡ ﺑﻮﺩ ﺿﻤﻦ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺻﺪﺍﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﮔﯿﺮﺍ  ﻭ ﺟﺬﺍﺑﯽ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ ﺑﻪ ﻃﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﮐﺎﻣﻼ ﺣﺲ ﺣﺮﮐﺖ ﻗﻄﻌﺎﺕ ﻣﮑﺎﻧﯿﮑﯽ ﺩﺭﻭﻥ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ . ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺩﻻﯾﻠﯽ ﮐﻪ ﺑﯽ ﺍﻡ ﻭ M3 ﺍﺗﺎﻕ E46 ﺧﻮﺩﺭﻭﯼ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﻭ ﭘﺮ ﻃﺮﻓﺪﺍﺭﯼ ﺍﺳﺖ ﻭﺟﻮﺩ ﻫﻤﯿﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺩﺭ ﺳﯿﻨﻪ ﯼ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺍﺳﺖ .

 

4. ﻣﻮﺗﻮﺭ N54 ﺑﯽ ﺍﻡ ﻭ

ﻣﻮﺗﻮﺭ N54 ﺑﯽ ﺍﻡ ﻭ ﯾﮏ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺷﺶ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﺧﻄﯽ ﺑﺎ ﺣﺠﻢ ۳ ﻟﯿﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻪ ﺩﻭ ﻋﺪﺩ ﺗﻮﺭﺑﻮﺷﺎﺭﮊﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺻﻄﻼﺣﺎ ﺍﺯ ﻧﻮﻉ ﺗﻮﯾﯿﻦ ﺗﻮﺭﺑﻮ ﺍﺳﺖ . ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭﺗﻮﺍﻧﺎﯾﯽ ﺗﻮﻟﯿﺪ 335 ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﻗﺪﺭﺕ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺩﺭ ﻣﺪﻝ ﺳﺮﯼ ۱ ﺍﻡ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ .

ﺑﯽ ﺍﻡ ﻭ ﺳﺮﯼ ۱ ﺍﻡ ﺗﻨﻬﺎ ﺧﻮﺩﺭﻭﯼ M ﭘﺎﻭﺭ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺁﻥ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﮐﺪ ﻧﺎﻡ S ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺁﻥ ﺍﺯ ﺳﺮﯼ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ N ﺑﯽ ﺍﻡ ﻭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ .

ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺩﺭ ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺑﯽ ﺍﻡ ﻭ ﻧﯿﺰ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺎ ﻗﺪﺭﺕ ﺧﺮﻭﺟﯽ ﺁﻥ ﮐﺎﻫﺶ ﯾﺎﻓﺘﻪ ﻭ ﺑﻪ ۳۰۰ ﺍﺳﺐ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ .

ﺍﻣﺎ ﺩﻟﯿﻠﯽ ﮐﻪ ﺳﺒﺐ ﺷﺪﻩ ﺗﺎ ﻣﻮﺗﻮﺭ N54 ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻣﺤﺒﻮﺑﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﺗﻮﻟﯿﺪﯼ ﺁﻥ ﻧﯿﺴﺖ ﺑﻠﮑﻪ ﺍﺣﺴﺎﺳﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﻪ ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ .

ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﺯ ﻧﻮﻉ ﺗﻮﺭﺑﻮ ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺎ ﺣﺲ ﺭﺍﻧﻨﺪﮔﯽ ﺑﺎ ﺁﻥ ﮐﺎﻣﻼ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﯾﮏ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺗﻨﻔﺲ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﻤﯿﻦ ﻣﻮﺭﺩ ﺳﺒﺐ ﺷﺪﻩ ﺗﺎ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺷﺒﯿﻪ ﻫﯿﭻ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻧﺒﺎﺷﺪ .

ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﮐﺎﺭﮐﺮﺩ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻧﺮﻣﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺗﺤﻮﯾﻞ ﻧﯿﺮﻭ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺧﻄﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﭼﻨﯿﻦ ﭼﯿﺰﯼ ﺩﺭ ﯾﮏ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺗﻮﺭﺑﻮﺷﺎﺭﮊﺭ ﺩﺍﺭ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻧﺎﻣﻌﻤﻮﻝ ﺍﺳﺖ .  ﻭﺍﮐﻨﺶ ﺩﺭﯾﭽﻪ ﯼ ﮔﺎﺯ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻓﻮﻕ ﺍﻟﻌﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﮐﻤﺘﺮﯾﻦ ﺗﺎﺧﯿﺮ ﺗﻮﺭﺑﻮ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺳﺒﺐ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﺗﺎ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ  ﻣﺤﺒﻮﺏ ﺗﺮﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎ ﺩﺭ ﺑﯿﻦ ﻃﺮﻓﺪﺍﺭﺍﻥ ﺑﯽ ﺍﻡ ﻭ ﺑﺎﺷﺪ .

 

5. ﻣﻮﺗﻮﺭ AJ126 ﺟﮕﻮﺍﺭ

ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﮕﻮﺍﺭ

ﺟﮕﻮﺍﺭ ﺷﺎﯾﺪ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺷﺶ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭﺵ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﺍﻣﺎ ﻣﻮﺗﻮﺭ AJ126 ﺷﺶ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ۳.۸ ﻟﯿﺘﺮﯼ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﺳﺎﺯ ﺑﺮﯾﺘﺎﻧﯿﺎﯾﯽ ﯾﮏ ﺍﺳﺘﺜﻨﺎ  ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ . ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺷﺶ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﺧﻮﺭﺟﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﺪﻝ F ﺗﺎﯾﭗ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﯿﺮﺍﺙ ﺩﺍﺭﺩ ﺧﻠﻒ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺷﺶ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ  ﺧﻄﯽ ﺟﮕﻮﺍﺭ E ﺗﺎﯾﭗ ﺍﺳﺖ . ﺩﻻﯾﻠﯽ ﮐﻪ ﺳﺒﺐ ﺷﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻟﯿﺴﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﯿﺮﺩ ﻧﺮﻣﯽ ﮐﺎﺭﮐﺮﺩ ، ﻗﺪﺭﺕ ﺑﺎﻻ ، ﺻﺪﺍﯼ ﺟﺬﺍﺏ ، ﮔﺸﺘﺎﻭﺭ ﺑﺎﻻ ﻭ ﻭﺍﮐﻨﺶ ﺳﺮﯾﻊ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﭘﺪﺍﻝ ﮔﺎﺯ ﻫﺴﺘﻨﺪ.

 

6. ﻣﻮﺗﻮﺭ Barra ﻓﻮﺭﺩ

ﻣﻮﺗﻮﺭ Barra ﻓﻮﺭﺩ

ﻣﻮﺗﻮﺭ Barra ﻓﻮﺭﺩ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﯼ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﺩﻟﯿﻞ ﺁﻥ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺗﻨﻬﺎ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺍﺳﺘﺮﺍﻟﯿﺎ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻭ ﻋﺮﺿﻪ ﻣﯽ ﺷﺪ .

ﮔﺮﭼﻪ ﻓﻮﺭﺩ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﭘﯿﺸﺮﺍﻧﻪ ﻫﺎﯼ V8 ﺧﻮﺩ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻫﺎ ﻧﯿﺰ ﺩﺭ ﺑﯿﻦ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭﺍﻥ ﺍﺳﺘﺮﺍﻟﯿﺎﯾﯽ ﻃﺮﻓﺪﺍﺭﺍﻥ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺍﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﺎﻋﺚ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ ﻓﮑﺮ ﮐﺮﺩﻥ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﭘﯿﺸﺮﺍﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﻫﺸﺖ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﺭﺍ ﮐﻨﺎﺭ ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﺪ . ﺁﺧﺮﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﯾﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﭘﯿﺸﺮﺍﻧﻪ ﯼ ﺷﺶ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﺧﻄﯽ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﺮﺩ ﻓﻮﺭﺩ ﻓﺎﻟﮑﻮﻥ FPV F6 ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﭘﯿﺸﺮﺍﻧﻪ ﯼ ۴ ﻟﯿﺘﺮﯼ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺗﻮﺍﻧﺎﯾﯽ ﺗﻮﻟﯿﺪ ۴۲۰ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﻗﺪﺭﺕ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺖ.

 

7. ﻣﻮﺗﻮﺭ VR38DETT ﻧﯿﺴﺎﻥ

ﻣﻮﺗﻮﺭ VR38DETT ﻧﯿﺴﺎﻥ

ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺻﺪﺍﯼ ﺗﻮﻟﯿﺪﯼ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺧﯿﻠﯽ ﭘﺮ ﻃﺮﻓﺪﺍﺭ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﺻﺪﺍﯼ ﺁﻥ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﯾﮏ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﻓﮑﺲ ﺷﺒﯿﻪ ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺳﻤﺖ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﭘﺮ ﻗﺪﺭﺕ ﺍﺳﺖ . ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ۳.۸ ﻟﯿﺘﺮ ﺣﺠﻢ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺩﻭ ﻋﺪﺩ ﺗﻮﺭﺑﻮﺷﺎﺭﮊﺭ ﻣﺠﻬﺰ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﮔﻮﺩﺯﯾﻼﯼ ﺗﻮﻟﯿﺪﯼ ﻧﯿﺴﺎﻥ ﯾﻌﻨﯽ GT-R ﻣﻮﺭﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ .ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻋﻠﯿﺮﻏﻢ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻗﺪﺭﺕ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﺎﻻﯾﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺩﺭ ﻣﺪﻝ ﻧﯿﺴﻤﻮ ﺣﺘﯽ ﻗﺪﺭﺕ ﺁﻥ ﺗﺎ ۶۰۰ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﻣﯽ ﺭﺳﺪ ﺍﻣﺎ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺻﺪﺍﯼ ﺗﻮﻟﯿﺪﯼ ﺁﻥ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﺍﺳﺖ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﻟﯿﺴﺖ ﺻﺪﺍﯾﯽ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺍﻣﺎ ﻫﯿﭻ ﯾﮏ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﻗﺪﺭﺕ ﺗﻮﻟﯿﺪﯼ ﯾﺎﺭﺍﯼ ﺭﻗﺎﺑﺖ ﺑﺎ VR38DETT ﻧﯿﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ .

 

8. ﻣﻮﺗﻮﺭ LF4 ﺟﻨﺮﺍﻝ ﻣﻮﺗﻮﺭﺯ

ﻣﻮﺗﻮﺭ LF4 ﺟﻨﺮﺍﻝ ﻣﻮﺗﻮﺭﺯ

ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﭘﺮ ﻃﺮﻓﺪﺍﺭ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺍﺧﺘﺼﺎﺻﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﮐﺎﺩﯾﻼﮎ ATS-V ﻃﺮﺍﺣﯽ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺎ ۳.۶ ﻟﯿﺘﺮ ﺣﺠﻢ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺗﺎ ۴۶۴ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﻗﺪﺭﺕ ﺭﺍ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﺪ . ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﻪ ﺷﺎﺗﻮﻥ ﻫﺎﯼ ﺗﯿﺘﺎﻧﯿﻮﻣﯽ ﻭ ﺗﻮﺭﺑﻮﺷﺎﺭﮊﺭﻫﺎﯼ ﺑﺎ ﺍﯾﻨﺮﺳﯽ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﻣﺠﻬﺰ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﺁﻥ ﻫﺮﭼﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ .

ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻭﺟﻮﺩ ﻗﺪﺭﺕ ۴۶۴ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭﯼ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻧﺘﻮﺍﻧﺴﺘﻪ ﺳﺒﺐ ﺷﻮﺩ ﺗﺎ ATS-V ﺍﺯ ﺭﻗﺒﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮﺵ ﺳﺮﯾﻊ ﺗﺮ ﺑﺎﺷﺪ . ﮐﺎﺭﮐﺮﺩ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﻧﺮﻡ ﻭ ﺁﺭﺍﻡ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﺻﺪﺍﯼ ﺁﻥ ﻧﯿﺰ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺳﺸﻮﺍﺭ ﺷﺒﯿﻪ ﺍﺳﺖ . ﻗﻄﻌﺎ ﺟﻨﺮﺍﻝ ﻣﻮﺗﻮﺭﺯ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯾﯽ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺳﺒﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻﺗﯽ ﺧﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﻣﺎ ﻫﯿﭻ ﮐﺪﺍﻡ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻫﺎ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻟﯿﺴﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﯿﺮﻧﺪ ﭼﻮﻥ ﻫﻤﮕﯽ ﻫﺸﺖ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﻫﺴﺘﻨﺪ.

 

9. ﻣﻮﺗﻮﺭ TVR ﺍﺳﭙﯿﺪ 6

ﻣﻮﺗﻮﺭ TVR ﺍﺳﭙﯿﺪ 6

ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﻧﺎﻡ TVR ﺭﺍ ﺑﻪ ﯾﺎﺩ ﻧﯿﺎﻭﺭﯾﺪ ، ﺧﻮﺩﺭﻭﺳﺎﺯ ﺑﺮﯾﺘﺎﻧﯿﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺳﺎﺧﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺳﻮﭘﺮ ﺍﺳﭙﺮﺕ ﻣﺸﻬﻮﺭ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻣﺮﻭﺯ ﺩﯾﮕﺮ

ﺗﻨﻬﺎ ﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﺗﻌﻄﯿﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ .ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ TVR ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﻫﺎﯼ ﺁﺧﺮ ﺣﯿﺎﻁ ﺧﻮﺩ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩﯼ ﻋﺎﻟﯽ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺟﺎﺩﻩ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ﺍﻣﺎ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﮐﺖ ﺩﺭ ﺩﻫﻪ ﻫﺎﯼ ۶۰ ﻭ ۷۰ ﻣﯿﻼﺩﯼ ﻧﺒﻮﺩﻥ ﺍﻣﺎ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻋﺎﻟﯽ ﺑﻮﺩﻧﺪ .

ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﺪﻝ ﻫﺎﯼ TVR ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﻮﺗﻮﺭ ۶ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻮﺩ ﻣﺪﻝ ﺍﺳﭙﯿﺪ ۶ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﯾﮏ ﻗﻠﺐ ﺷﺶ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﺧﻄﯽ ﺑﻪ ﺣﺠﻢ ۴ ﻟﯿﺘﺮ ﺩﺭﻭﻥ ﺳﯿﻨﻪ ﯼ ﺁﻥ ﮐﺎﺭ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺴﺖ ۳۸۰ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﻗﺪﺭﺕ ﺭﺍ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﺪ . ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻧﯿﺰ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ LF4 ﺟﻨﺮﺍﻝ ﻣﻮﺗﻮﺭﺯ ، ﻣﻮﺗﻮﺭﯼ ﻏﯿﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﺑﻮﺩ ﺍﻣﺎ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻭﺣﺸﯽ ﻭ ﺻﺪﺍﯾﯽ ﺑﻪ ﺷﺪﺕ ﺧﺸﻦ ﺭﺍ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ.

 

10. ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻓﺮﺍﺭﯼ ﺩﯾﻨﻮ V6

فراری

ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺻﺤﺒﺖ ﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺷﺶ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﺑﺎﺷﺪ ﻭﻧﺎﻣﯽ ﺍﺯ ﻓﺮﺍﺭﯼ ﺩﯾﻨﻮ ﺑﺮﺩﻩ ﻧﺸﻮﺩ ﻭﺍﻗﻌﺎ ﻏﯿﺮ ﻋﺎﺩﻻﻧﻪ ﺍﺳﺖ . ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﺪﻭﻥ ﺷﮏ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭﻫﺎﯼ ﺷﺶ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺯ ﻣﺎﺭﺍﻧﻠﻠﻮ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ .

ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺁﺧﺮﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭﯼ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﺩﯾﻨﻮ ﻓﺮﺍﺭﯼ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺍﻧﺰﻭ ﻓﺮﺍﺭﯼ ﻃﺮﺍﺣﯽ ﺷﺪ ﻭ ﭼﻮﻥ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﻣﺪﯾﺮﺍﻥ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﮐﺖ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﯼ ﮐﺎﻓﯽ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪ ﻧﺒﻮﺩ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺷﺎﯾﺴﺘﻪ ﯼ ﻧﺎﻡ ﻓﺮﺍﺭﯼ ﻧﻤﯽ ﺩﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﻧﺎﻡ ﺩﯾﻨﻮ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺁﻥ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺷﻮﺩ . ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﯾﮏ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺷﺶ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﻭﯼ ﺷﮑﻞ ﺑﻪ ﺣﺠﻢ ۲ ﻟﯿﺘﺮ ﺑﻮﺩﮐﻪ ﺑﺎ ۴ ﻣﯿﻞ ﺳﻮﭘﺎﭖ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺴﺖ ۸ ﻫﺰﺍﺭ ﺩﻭﺭ ﺑﺮ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺩﻭﺭ ﺑﮕﯿﺮﺩ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﺎﻝ ۱۹۶8 ﻓﻮﻕ ﺍﻟﻌﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩ .

ﻗﺪﺭﺕ ﺗﻮﻟﯿﺪﯼ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ۱۸۰ ﺍﺳﺐ ﺑﺨﺎﺭ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺧﻮﺩﺭﻭﯾﯽ ﻫﻢ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺁﻥ ﺳﻮﺍﺭ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﻭﺯﻥ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﮐﻤﯽ ﺩﺍﺷﺖ ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﺣﺮﮐﺘﯽﺁﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﺎﻝ ۱۹۶۸ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻝ ﺑﻮﺩ . ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺭﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﺧﻮﺵ ﺻﺪﺍﺗﺮﯾﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺷﺶ ﺳﯿﻠﻨﺪﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻧﺎﻡ ﻧﻬﺎﺩ.

 

اخبارآموزش

ﺁﻟﻔﺎﺭﻭﻣﺌﻮالکترونیک کارﺟﻨﺮﺍﻝ ﻣﻮﺗﻮﺭﺯﻣﻮﺗﻮﺭ LF4 ﺟﻨﺮﺍﻝ ﻣﻮﺗﻮﺭﺯﻣﻮﺗﻮﺭ N54 ﺑﯽ ﺍﻡ ﻭﻣﻮﺗﻮﺭ S54 ﺑﯽ ﺍﻡ ﻭﻣﻮﺗﻮﺭ ﺍﺳﭙﯿﺪ 6ﻣﻮﺗﻮﺭ ﭘﻮﺭﺷﻪﻣﻮﺗﻮﺭ ﺟﮕﻮﺍﺭﻣﻮﺗﻮﺭ ﻓﺮﺍﺭﯼ ﺩﯾﻨﻮﻣﻮﺗﻮﺭ ﻓﻮﺭﺩﻣﻮﺗﻮﺭ ﻧﯿﺴﺎﻥ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *