اموزش کالیبراسیون سنسور رادار خودرو


کالیبراسیون سنسور رادار

تعمیرات رادار تمامی خودرو های هیوندا و کیا و بنز و بی ام و در مشهد انجام می شود توسط تیم تخصصی الکترونیک کار 

درصورت نیاز داشتین به مشاوره با این شماره تماس حاصل فرمایید.  مهندس حجتی  09155664454

اموزش کالیبراسیون سنسور رادار خودرو

هر زمان هدف گیری سنسور رادار به هر طریقی مختل شود ، کالیبراسیون سنسور رادار لازم است. این می تواند

  • در اثر یک برخورد 
  •  خم شدن گلگیر 
  • تعویض شیشه جلو اتومبیل
  • تعمیر سیستم تعلیق 
  • تنظیم چرخ 
  •   در اندازه لاستیک 
  • فعال شدن کیسه هوای جلو
  • تعمیرات سقف اتومبیل
  •  کالیبراسیون سنسور ضروری است 

تعویض و کالیبراسیون سنسور رادار اغلب در زمان تعمیرات یا تصادف است. خودروسازان توصیه می کنند که پیش از شروع تعمیرات  یک  اسکن تشخیصی کاملی را روی وسیله نقلیه انجام شود و بعد از اتمام کار مجدداً آن را انجام دهند. 

 

کالیبراسیون سنسورهای رادار یک فرآیند دقیق است که غالباً پیچیده و زمان بر است. بعضی از سنسورها را می توان در یک تعمیرگاه کالیبره کرد  برخی دیگر نیاز به رانندگی وسیله نقلیه دارند و بسیاری از سنسورها هر دو روش را می طلبند. بسته به شرایط خاص کالیبراسیون  زمان درگیر می تواند از 15 دقیقه تا یک ساعت یا بیشتر باشد. 

تعمیررادارجنسیس

تعمیر رادار جنسیس

تعمیر و یا تعویض برد رادار جنسیس که دچار آبخوردگی شده است.

تعمیر و تعویض برد رادار جنسیس که دچار آبخوردگی شده است.

تعمیررادارجنسیس

آماده سازی خودرو برای کالبره کردن رادار 

قبل از کالیبراسیون سنسور رادار یک وسیله نقلیه باید همانطور که توسط خودروساز مشخص شده است ، آماده شود. برخی از الزامات معمول عبارتند از:

• هیچ چیز سنگین و غیرضروری در ماشین یا صندوق عقب وجود نداشته باشد
• لاستیک ها تحت فشارهای توصیه شده باد می شوند
• ارتفاع سواری وسیله نقلیه جلو و عقب طبق مشخصات
• مخزن سوخت پر است
• شیشه جلو اتومبیل را در مقابل سنسور دوربین تمیز کنید (در صورت لزوم)
• پوشش محافظ از حسگر رادار برداشته شده (در صورت لزوم)
• تراز چهار چرخ انجام شده (در صورت مشخص بودن)

روشهای کالیبراسیون رادار خودرو 

کالیبراسیون ADAS به دو شکل استاتیک و دینامیک وجود دارد. توضیحات کلی این فرآیندها در زیر آورده شده است ، اما مراحل دقیق آن از ساخت و مدل وسیله نقلیه به مدل دیگر متفاوت است. در همه موارد ، مراحل و دستورالعمل های مشخص شده توسط خودروساز باید دقیقاً دنبال شود.

کالیبراسیون سنسور رادار (استاتیک)

کالیبراسیون سنسور استاتیک با ایجاد خط رانش خودرو آغاز می شود. خودروسازان انواع مختلف روش های اندازه گیری دستی و ابزارهای ویژه را برای انجام این قسمت از فرآیند مشخص می کنند. در بسیاری موارد ابزارها به توپی چرخ جلو و عقب متصل می شوند یا با آنها هم تراز می شوند. پروژکتورهای لیزر اغلب برای کمک به هم ترازی کامل از ابزارهایی تعبیه شده اند.

در مرحله بعد ، یک یا چند هدف خاص در مکان های دقیق نسبت به خط رانش و سنسور قرار می گیرند. اهداف باید در یک ارتفاع مشخص باشند و بسیاری از آنها برای استفاده با پایه های قابل تنظیم ویژه طراحی شده اند. درصورتی که یک سنسور از خط وسط اتومبیل جابجا شود ، اهداف باید به همان ترتیب جبران شوند. در حالی که حداقل یک وسیله نقلیه از هدفی استفاده می کند که روی کاپوت قرار گرفته باشد ، اما بیشتر مکانهای هدف 10 تا 20 فوت از خودرو فاصله دارند.

اهداف دوربین دار معمولاً تصاویر دارای طرح سیاه و سفید هستند که خریداری می شوند یا در بعضی موارد از سایت های اطلاعاتی خدمات قابل بارگیری هستند. ممکن است اهداف موردنظر که بارگیری شده اند با استفاده از دستگاه کپی تغییر اندازه دهند. در بعضی از وسایل نقلیه ، هدف باید به روش خاصی روشن شود تا از کالیبراسیون مناسب اطمینان حاصل شود.

اموزش کالیبراسیون سنسور رادار خودرو

شکل 7. اهداف معمول دوربین ADAS – VAG نشان دهنده گروه فولکس واگن / آئودی است.

اهداف راداری ممکن است الگوهایی داشته باشند که شبیه نمونه هایی برای دوربینها باشد اما شامل عناصر فلزی باشد که امواج رادیویی را به سمت حسگر منعکس می کنند. نوع دیگر هدف رادار ، یک مخروط فلزی است که انتهای باز آن رو به روی خودرو قرار گرفته تا امواج رادیویی را به سمت سنسور منعکس کند.

تعمیر رادار خودرو

شکل 8. یک مخروط هدف بازتابنده برای کالیبراسیون سنسور رادار.

در بعضی از اتومبیل ها ، مرحله بعدی در کالیبراسیون ، تراز کردن مکانیکی سنسور است. ولوو از یک براکت مخصوص با سطح حباب استفاده می کند که به محفظه حسگر دوربین متصل می شود. FCA ، نیسان و برخی دیگر از خودروسازان از ابزاری ویژه با سطح حباب استفاده می کنند که دقیقاً بر روی محفظه حسگر رادار قرار می گیرد و توسط یک کاسه مکش در جای خود نگه داشته می شود. با هر دو دستگاه ، از مکانیزم پیچ برای تنظیم هدف افقی سنسور استفاده می شود. این روش مستلزم آن است که وسیله نقلیه در یک سطح کاملاً هم سطح قرار داشته باشد. قفسه تراز ترجیح داده می شود.

عیب یابی رادار ماشین
شکل 9. یک ابزار تسطیح افقی متصل به سنسور رادار.

مرحله آخر در کالیبراسیون سنسور استاتیک رادار شروع فرایند هدف گیری با استفاده از یک ابزار اسکن کارخانه یا معادل بازار پس از آن است. سپس این فرآیند به طور خودکار رخ می دهد و ابزار اسکن نشان می دهد که چه زمانی با موفقیت تکمیل شده است. در صورت لزوم ، ابزار اسکن دستورالعمل هایی برای تنظیم پیچ هدف گیری عمودی یک سنسور رادار ارائه می دهد.

به دنبال کالیبراسیون استاتیک ، بسیاری از سنسورها به فرآیند دینامیکی پیگیری نیاز دارند که در زیر توضیح داده شده است. حتی در صورت عدم نیاز به کالیبراسیون دینامیک ، تست درایو برای تأیید کالیبراسیون و اطمینان از عدم تنظیم کدهای تشخیصی رادار هنگام کار ، توصیه می شود. برخی از سیستم ها تا زمانی که ماشین مسافت مشخصی را طی نکند ، DTC ها را تنظیم نمی کند یا پیام های خطای دیگری ایجاد نمی کند.

 

کالیبراسیون سنسور رادار در جاده (پویا)

کالیبراسیون سنسور پویا به طور کلی روش ارجح برای سنسورهای دوربین است و گاهی اوقات تنها روش تعیین شده است. از طرف دیگر ، سنسورهای رادار اغلب به تنظیم ایستا و به دنبال آن روش جاده ای نیاز دارند. کالیبراسیون پویا شامل شروع فرآیند با ابزار اسکن کارخانه یا معادل بازار پس از آن و سپس رانندگی ماشین در جاده های نسبتاً مستقیم با علامت گذاری خط روشن به مدت 5 تا 30 دقیقه با سرعت مشخص شده است تا زمانی که ابزار اسکن نشان دهد کالیبراسیون کامل است. در برخی از اتومبیل ها  هنگامی که کالیبراسیون با موفقیت انجام شد یک چراغ اخطار یا پیغام روی داشبر خاموش می شود.

برخی از سیستم ها در کمترین میزان ترافیک اطراف ، بهترین کالیبراسیون را انجام می دهند اما در صورت تشخیص بسیاری از اجسام توسط حسگر ، سیستم های دیگر با سرعت بیشتری کالیبره می شوند. دستورالعمل های کالیبراسیون سازنده خودرو اطلاعات مربوط به روند بهینه را فراهم می کند. در بسیاری از مواقع ، اگر باران یا برف نشانه گذاری خطوط را پنهان کند ، کالیبراسیون نمی تواند انجام شود ، یا عوامل دیگر رانندگی با سرعت لازم را غیرعملی یا ناامن می کنند.

کالیبراسیون دوربین دور نمای

در صورت تعویض یک یا چند دوربین ، کالیبراسیون دوربین های دوربینی لازم است و یا یک قسمت نصب شده (جلوپنجره ، آینه درب ، درب ، پوشش سپر و غیره) برداشته و تعویض می شود. کالیبراسیون دوربین با دور دید معمولاً یک روش استاتیک در فروشگاه است. حصیرهای بزرگ طرح دار در اطراف خودرو قرار داده می شوند و از یک ابزار اسکن کارخانه برای شروع فرآیند کالیبراسیون استفاده می شود. برخی از سیستم های دید در اطراف از فرآیند دینامیکی جاده استفاده می کنند که در آن شرایط رانندگی ماشین به آهستگی از جاده پایین می رود.

کالیبراسیون سنسور زاویه فرمان

اموزش کالیبراسیون سنسور رادار خودرو

ممکن است پس از استقرار کیسه هوا ، تعمیرات سازه ای یا تنظیم چرخ ، کالیبراسیون سنسور زاویه فرمان انجام شود. این فرایند به طور معمول شامل قرار دادن چرخ در موقعیت مستقیم جلو و سپس استفاده از یک ابزار اسکن کارخانه یا معادل بازار پس از آن است تا سیگنال سنسور را صفر کند.

نتیجه گیری

هیچتضمینی وجود ندارد که رادار رانندگی را راحت تر و ایمن تر می کند. با این حال ، پیچیدگی اضافی این سیستم ها و حسگرهای آنها هزینه های فراتر از قیمت خرید اصلی آنها را به همراه دارد. فقط تعویض شیشه جلو اتومبیل یا ترازوی چرخ روی یک ماشین مدرن با رادار انجام می شود بسیار گران تر است. اول ، زیرا هر عملیاتی که هدف گیری سنسور را تغییر دهد ، یک روش کالیبراسیون دقیق زمان بر را می طلبد. و دوم ، زیرا ممکن است برای اطمینان از دستیابی سنسورها به داده های دقیق ، استفاده از قطعات OEM مانند شیشه جلو اتومبیل و روکش سپر مشخص شود. این الزامات می تواند به هزینه تعمیرات اتومبیل بیفزاید ، اما برای اطمینان از ایمنی مطلوب خودرو باید رعایت شود.

تعمیرات رادار جنسیس در مشهد 

تعمیر رادار هیوندا سانتافه در مشهد 

تعمیر رادار کیا در مشهد 

تعمیر رادار خودرو در مشهد 

 

و اما مهمترین نکته برای تعمیر و عیب یابی و حتی کالیبراسیون سنسور رادار خودرو این است که بهترین متخصص را پیدا کنید 

الکترونیک کار برای تعمیرات تخصصی در زمینه عیب یابی و تعمیرات رادار خودرو از یک تیم متخصص تشکیل شده که خودرو شما را با کمترین هزینه و با ضمانت 100 درصدی انجام می دهد 

درصورت نیاز داشتین به مشاوره با این شماره تماس حاصل فرمایید     مهندس حجتی  09155664454

انواع کامپیوتر خودرو

رادار خودرو

تعمیر رادار جنسیس در مشهدتعمیر رادار سانتافه در مشهدتعمیر رادار مشهدتعمیر رادار هیوندا در مشهدخرید رادار خودرورادار خودروسنسور رادارخودروسنسور زاویه فرمانعیب یابی رادارعیب یابی و تعمیر رادارکالیبراسیون سنسور رادار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *