مشکلات سیستم ترمز ضد قفل (ABS)؟(مشهد)

مشکلات سیستم ترمز ضد قفل (ABS)

مشکلات سیستم ترمز ضد قفل (ABS)؟(مشهد)

تعمیر بلوک ای بی اس در مشهد توسط تیم متخصص الکترونیک کار 

تعمیر ترمز ABS در مشهد 

راهنمای عیب یابی و تشخیص ABS خودرو

سیستم ترمز ضد قفل تقریباً یک قرن است که وجود دارد. از زمان جنگ جهانی دوم، هواپیماها دارای سیستم ترمز ضد لغزش بوده اند و اولین سیستم های ترمز ضد قفل در خودروها به دهه 1920 برمی گردد. ترمزهای ضد لغزش یا ضد قفل برای اولین بار در دهه 1990 در اتومبیل ها و کامیون ها رایج شد و گامی مثبت در جهت بهبود ایمنی و کنترل خودرو در هنگام ترمز سخت در شرایط لغزنده بود.

اگرچه سیستم ترمز ضد قفل یا همان ای بی اس ABS پیچیده به نظر می رسد، اما در واقع عملکرد آن بسیار ساده است.

اگر هنگام ترمزگیری با لغزش برخورد کردید، ماژول کنترل ABS کند شدن یا مکث در چرخش را حس می کند و عملکرد ترمز را تعدیل می کند تا به شما کمک کند از مشکلات خارج شوید.

در یک لغزش معمولی، کنترل فرمان از بین می رود و خودرو به حرکت خود در جهت لغزش ادامه می دهد. سپس ، ترمز ضد قفل ترمزها را تپش می کند ، که منجر به بهبود کنترل از لغزش می شود.

ترمز ای بی اس معمولی شامل چهار سنسور چرخ (گاهی دو یا سه) یک ماژول کنترل الکترونیکی ضد قفل و یک واحد کنترل هیدرولیک است. در شرایط عادی این سیستم فشار هیدرولیک سیلندر اصلی را بر روی هر چهار ترمز اعمال می کند و در صورت تشخیص لغزش ، فشار پالس به هر ترمز وارد می شود.

مشکلات سیستم ترمز ضد قفل (ABS)

عملکرد سیستم ترمز ای بی اس (ABS)

سیستم های ترمز اولیه ضد قفل مدلهای غیر الکتریکی و هیدرومکانیکی بودند. آنها به طور مکانیکی برای تعدیل کاربرد ترمز کنترل می شدند. سیستم های ترمز ضد قفل مدرن سیستم های هیدرولیک ترمز الکترو هیدرو مکانیکی کنترل شده توسط کامپیوتر هستند. ماژول الکترونیکی ABS یا کنترل کننده می تواند با کنترل کننده ترمز هیدرومکانیکی یکپارچه باشد یا می تواند جداگانه باشد. همچنین می تواند رله های الکتریکی وجود داشته باشد که در صورت فراخواندن سیستم آتش می گیرد.

 

بلوک ترمزABS معمولاً به صورت مغناطیسی فعال می شوند. با عبور دندانه های reluctor از سنسور ریتم پالس طبیعی حرکت چرخ ها عملکرد عادی را نشان می دهد. هنگامی که سرعت ریلورکتور روی سنسور به طور چشمگیری تغییر می کند (چرخ ها کند می شوند یا متوقف می شوند) است که ABS عملکرد ترمز را پالس می کند. هنگامی که ABS پالس می کند، فشار هیدرولیک را به ترمزها پی در پی و با سرعت زیاد ، گاهی 15 ثانیه در ثانیه بسته به سیستم ، پمپ می کند. این عملکرد باعث ایجاد ترمز متناوب و سطحی از کنترل فرمان می شود.

 

انواع بلوک ترمز ABS

سه نوع سیستم ترمز ضد قفل وجود دارد:

چهار کانال/چهار سنسور ، سه کاناله/سه سنسور و یک کانال/یک سنسور

 بهترین گزینه سیستم چهار کاناله است زیرا می تواند عملکرد ترمز را در یک لغزش به صورت ریزمدیریت کرده و فقط چرخ یا چرخ های آسیب دیده را بکوبد. یک سیستم سه کاناله دارای دو سنسور ABS در جلو و یک سنسور در عقب است. سنسور ABS عقب در محفظه محور قرار دارد و روی هر دو ترمز عقب تأثیر می گذارد. سیستم تک کانالی دارای ترمز ضد قفل عقب تنها با یک سنسور ABS در محفظه محور عقب است. به طور کلی ، سیستم های یک کانالی در کامیون هایی با ترمز ضد قفل عقب متداول هستند.

راه مناسب برای استفاده از ترمزهای ضد قفل این است که هرگز در هنگام توقف ناگهانی پدال ترمز را پمپ نکنید. در عوض ، یک پدال محکم و ثابت بکشید و اجازه دهید سیستم ترمز ضد قفل آنچه را که برای آن طراحی شده بود انجام دهد.

مشکلات سیستم ترمز ضد قفل (ABS)؟(مشهد)

 

مشکلات بلوک ترمز ABS

ماژول کنترل ABS خودرو طوری طراحی شده است که در صورت وجود نقص در سیستم ، راننده را با چراغ هشدار مطلع می کند. به ندرت خرابی ماژول یا خود ABS وجود دارد. اغلب یک یا چند سنسور یا سیم کشی سنسورها است. شایع ترین مشکلات ABS زمانی رخ می دهد که سنسورها با زباله یا تراشه های فلزی آلوده می شوند.

خرابی ها نیز زمانی اتفاق می افتد که سیم کشی سنسور خراب می شود و در نتیجه متناوب یا بدون تداوم ایجاد می شود. در محیط های خورنده تر یا غفلت جدی از سیستم ترمز ، روغن ترمز ممکن است آلوده شود و واحد کنترل هیدرولیک کار نکند.

اگر در ABS مشکلی دارید ، ابتدا سیم کشی و سنسورهای ترمز را از نظر فیزیکی بررسی کنید. هنگام بررسی سنسورهای ترمز  به دنبال تراشه های فلزی و سایر زباله هایی باشید که می توانند باعث ایجاد بازخورد غلط به کنترلر ABS الکترونیکی شوند. بازخورد غلط باعث می شود ABS در مواقعی که نباید فعال شود یا در مواقعی که باید کار نکند.

ممکن است ابزار اسکن ABS را در خانه نداشته باشید ، اما هر تعمیرگاه معتبری از آن استفاده می کند و اگر نمی توانید دلیل فیزیکی برای مشکلات ABS خود بیابید ، ابزار اسکن ارزشمند است. بعد از اینکه ابزار اسکن کد خطا تولید کرد ، می توانید عیب یابی ABS خود را ادامه دهید. هر مشکلی که وجود داشته باشد ، تعمیر بسیار آسان تر است پس از برطرف شدن خطا

هزینه تعویض پمپ ABS چقدر است؟

به طور معمول هزینه تعمیر پمپ ای بی اس به نوع ماشین بستگی داره برای ماشین های ایرانی از 1 میلیون تومان هست تا 8 میلیون تومان و برای ماشین های خارجی به خصوص هیوندا و کیا بین 3 میلیون تا 20 میلیون تومان متغییره البته به نو و کهنه بودن هم بستگی دارد برای راهنمایی با الکترونیک کار تماس بگیرید

پمپ ABS چیست؟

پمپ ABS چیست؟

 سیستم ترمز ضد قفل است که هنگام قفل شدن ترمز از قفل شدن و لغزش چرخ ها جلوگیری می کند تا بتواند ثبات را در خودرو ایجاد کند. به راننده اجازه می دهد در هنگام ترمز کنترل فرمان بهتری داشته باشد

آیا پمپ ABS قابل تعمیر است؟

بله هم بلوک و هم یونیت ای بی اس ABS  قابل تعمیر هست برای تعمیر با متخصصین الکترونیک کار در مشهد تماس بگیرید 

واحد هیدرولیک ABS چه کار می کند؟

واحد هیدرولیک ABS چه کار می کند؟

واحد هیدرولیک به سیگنال های الکتریکی از ماژول کنترل ABS اجازه می دهد تا فشار هیدرولیک خطوط ترمز را کنترل کند. این کار را از طریق شیر برقی انجام می دهد ، یک سیم پیچ مغناطیسی که دریچه ای را تنظیم می کند که جریان روغن ترمز را تنظیم می کند. بسته به طراحی تعدیل کننده ABS ، تعداد شیر برقی و شیرهای مورد استفاده می تواند متفاوت باشد

آیا تعمیر ABS گران است؟

هزینه تعمیر پمپ ای بی اس برای هرخودرو متفاوت هست ابتدا باید عیب یابی شود که مشکل از یونیت هست یا از خود بلوک الکترونیک کار برای خودرو های ایرانی 350 هزار تومان برای تعمیر می گیرد برای خودرو های هیوندا و کیا از یک ونیم میلیون تومان شروع میشه

قسمت دوم نکات فنی خودرو

 

بهترین نکات فنی خودرو که هر راننده ای باید بداند

 

تعمیر بلوک abs  در مشهد توسط تیم متخصص الکترونیک کار 

آموزشاخباربلوک ABS

بلوک ای بی اس در مشهدسیستم ترمز ضد قفل مشهدسیستم ترمز ضد قفلABSمشکلات سیستم ABSمشکلات سیستم ترمز ضد قفلمشکلات سیستم ترمز ضد قفل (ABS)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *